Windows Movie Maker!

L

Luxurios

Har ett litet problem med movie maker! JAg kan få in bilder och likande men när jag försöker lägga in videoklipp så går det inte, förstår inte riktigt vad det är som är problemet för visst ska det gå?
Filmerna är i QuickTime format!!!

100000- tack :bow:
 
Sv: Windows Movie Maker!

Windows Movie Maker klarar inte av att importera Quicktime format.

Du måste helt enkelt konventera om dina filmer innan du lägger in dom i Movie Maker

Ett trevligt gratis program är detta
http://www.radgametools.com/bnkdown.htm
The RAD Video Tools


Du letar upp din MOV fil

Välj knappen "Convert a file"

i knappen "output file" väljer du AVI

Bocka i "Convert Audio" om du vill ha ljudet med

Sedan väljer du "Convert" knappen

D får då upp en ruta som frågar efter videokomprimering.

Har du inte Xvid eller sådant så väljer du den som är vald men du får räkna med att det blir en stor fil.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Windows Movie Maker!

skulle också vilja veta detta och förstår inte ditt svar :smirk:
ska jag öppna The RAD Video Tools [1.2 MB] och sedan välja att spara detta program och sedan installera det? ÄR DET GRATIS?
 
Sv: Windows Movie Maker!

Det är gratis.
Man ska ladda ner det och och installera den på sin dator
 
Sv: Windows Movie Maker!

Säker på att det är gratis för det står ju i rutan brevid
The RAD Video Tools for Windows 95, 98, Me, NT, 2000, and XP.
Includes Bink and Smacker!
Donate $20, $10, $5:
 
Sv: Windows Movie Maker!

Tja den ska vara gratis

De vill bara gärna att du donera men det kanske de andra kan svara på för jag har inte använt det där programmet på länge nu så de kanske har ändrats?
 
Sv: Windows Movie Maker!

okej tack för all din hjälp!!! Får man fråga om lite mer?
Det funkar nämligen inte för mig. Det funkar fram till jag trycker på "Convert" knappen men sen kommer inte det upp som ska. Och jag får den fortfarande inte in i movie maker :cry:


:bow: :bow:
 
Sv: Windows Movie Maker!

xVID är ett sätt att packa filmer
Som Mp3 är för ljud för att få ner storleken på filen så mycket som möjligt.
 
Sv: Windows Movie Maker!

jassåå okej ... varifrån kan man få det då?
 
Sv: Windows Movie Maker!

Puttar upp tråden för jag har samma problem som TotallyLost , som skrev följande:

TotallyLost Sv: Windows Movie Maker!

--------------------------------------------------------------------------------
okej tack för all din hjälp!!! Får man fråga om lite mer?
Det funkar nämligen inte för mig. Det funkar fram till jag trycker på "Convert" knappen men sen kommer inte det upp som ska. Och jag får den fortfarande inte in i movie maker




Då kommer det upp en ruta som står : Error Opening : CIMG1300.MOV som filen heter.

Så trycker man på okej så kommer en ruta som står : Error Opening the audio input file
 
Sv: Windows Movie Maker!

Finns det nåt annat program som funkar bättre? Är så less på att behöver konvertera o hålla på! Blir ju fel ändå!

Jag har konverterat och har inga problem att öppna i WMM, men den konverterade filen går för fort. Vad gör jag fel?
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 743
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 836
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp