Wintec sadlar!*bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tunrosan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 206
T

Tunrosan

Hej!
Hur gör ni ren era wintec sadlar?:confused: har bra tips??
Det är ju inte läder :mad:
Låt höra nu :d

Sv: Wintec sadlar!*bilder*

Har inte gjort det än, men jag såg att de hade ett särskilt medel för syntetsadlar på Eko. Eller Citygross som det heter här nu.

Man skulle först torka av sadeln med fuktig trasa och sen spraya på medlet och låta verka ett tag. Sen var det bara att torka av med fuktig trasa. Ska investera i ett sånt spray!! Kommer tyvärr inte ihåg märket, men antagligen säljs det av Willab.

Sv: Wintec sadlar!*bilder*

Tunrosan skrev:
Hej!
Hur gör ni ren era wintec sadlar?:confused: har bra tips??
Det är ju inte läder :mad:
Låt höra nu :d

Jag tog min vanliga lädertvål av glycerin, å sadeln blev hur snygg som helst! Man behöver bara inte smörja efteråt, det är enda skillnaden....

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
356
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka