Sv: Wintec till islänning?
Jag har själv en Wintec 500 dressyr 17 eller 17½". Jag har ingen egen häst så anledningen till att jag köpte denna sadeln är bara att jag inte rider samma hästarna mer än 2-3 månader och de hästar jag jobbat med hitintills har kunnat ha sadeln under de korta perioderna. Den har kanske inte legat alldeles perfekt, men med pad brukar det gå bra dessa stunder. Tänker jag helt fel? Jag lägger ju naturligtvis inte på den om den ligger helt åt skogen, för det kan ju t o m se och känna men ni fattar.
Nu blir det till att införskaffa ett nytt bläckjärn då hästarna jag tränar för tillfälligt börjat forma om sig.
Just denna sadeln är jag förtjust i just för att den är så lagom svängd i bommen och därför går att ha, under någerlunda vettiga omständigheter, till många olika hästar.
Andra Wintec jag provat är Pro feldmann. Den och islandsmodellen är rätt lika; långa, raka och placerar en längst bak i sadeln. Ingen hit för min del...
Skulle vilja prova de nya modellerna, även om de är lite raka tkr jag. Bates har gått in lite mkt i tror jag, på gott och ont.
/Jenny