Iaraphel
Trådstartare
Har haft stora problem att hitta sadlar till honom.. efter att ha haft den ena "så-fina-dyra-sadlar" efter den andra så fick jag tipset att testa en wintecsadel, med cair (luftstoppning) så jag testade och hästen blev förvandlad från en bråkstake till världens underbaraste, då köpt ejag en hopp, kommer inte ihåg vad den heter men i alla fall.
skulle köpa en dressyrsadel ett år senare.. så jag åkte till en tränare som var sadelkunnig och säljare, vi provade mååånga sadlar och ittade en som passade

vi kom hem å började träna, hästen reste sig, gång på gång på gång. så jag bytte tillbaka till hoppasdeln å hästen va from som ett lamm.. så med andra ord, även om sadlen ligger bra överallt så vill han inte om den int eär luftstoppad,
så nu letar jag efter en luftstoppad wintec dressyrsadel.
vad har ni för erfarenheten av dem och vilken av dem???
är förälskad i den där isabell-varianten
sedan finst det någn wintec 500 med va??? nån som har erfarenhet av den???
I alla fall!!
allt om wintecs dressyrsadlar, positivt o negativt, om modellena o materialen är välkomna!!!!!
kan tillägga att vi är "hoppekipage" å egentligen klarat oss bra nu i över ett år med hoppsadeln men jag känner att jag får lite sämre sits och jobbigare att sitta ner i den..