Wintecs dressyrsadlar...

Iaraphel

Trådstartare
:crazy:Ok, var ska man börja.. kan ju säga att jag har en förbannat jobbigt häst omman letar sadel :rofl:

Har haft stora problem att hitta sadlar till honom.. efter att ha haft den ena "så-fina-dyra-sadlar" efter den andra så fick jag tipset att testa en wintecsadel, med cair (luftstoppning) så jag testade och hästen blev förvandlad från en bråkstake till världens underbaraste, då köpt ejag en hopp, kommer inte ihåg vad den heter men i alla fall.

skulle köpa en dressyrsadel ett år senare.. så jag åkte till en tränare som var sadelkunnig och säljare, vi provade mååånga sadlar och ittade en som passade :bow: så jag testred o hästen gick ok, mycke runt omkring som jag trodde spändheten berodde på.
vi kom hem å började träna, hästen reste sig, gång på gång på gång. så jag bytte tillbaka till hoppasdeln å hästen va from som ett lamm.. så med andra ord, även om sadlen ligger bra överallt så vill han inte om den int eär luftstoppad,

så nu letar jag efter en luftstoppad wintec dressyrsadel.

vad har ni för erfarenheten av dem och vilken av dem???

är förälskad i den där isabell-varianten :p men den kostar ju 20000 i läder å över 10000 i det där nya materialet... tror den heter isabell PRO eller nåt...

sedan finst det någn wintec 500 med va??? nån som har erfarenhet av den???

I alla fall!!
allt om wintecs dressyrsadlar, positivt o negativt, om modellena o materialen är välkomna!!!!!

kan tillägga att vi är "hoppekipage" å egentligen klarat oss bra nu i över ett år med hoppsadeln men jag känner att jag får lite sämre sits och jobbigare att sitta ner i den..
 
Jag har en Wintec Isabell Werth, gamla varianten med ullstoppning och är mycket nöjd med den. Kvaliteten är bra och det är en mycket bra och skön sadel att rida i.

Wintecsadlarna brukar få bra omdömen både på kvalitet och funktion från dem som använder sadlarna. De är ju dock ganska raka i bommen och ligger bäst på hästar med raka ryggar.

Du kanske kan hitta en begagnad Isabell med luftstoppning till lägre kostnad.

mvh
Lejonelle
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Nevermind
·
Utrustning Min älskade Wintec Cair börjar bli ordentligt sliten och det börjar bli dags att fundera över vem som ska få ta över efter denna...
Svar
2
· Visningar
723
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av wintec Cair dressyrsadel? Letar egentligen hopp sadel men tycker att jag hittar fler raka dressyr sadlar...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 046
Senast: Buck
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 343
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp