Wiromin Show Horse Bas pellets under sommaren?

CaisaCax

Trådstartare
Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle hellre ge något annat. Frågan är bara vad? Jag använder Biomineral total under vinterhalvåret när de får extra protein som jag blandar upp med, men jag behöver pellets inför sommarhalvåret. Någon som testat Wiromin Show Horse Bas pellets, eller kan komma med något annat tips?
 
Lite smådyra men både St Hippolyt, Agrobs, och Pavo har spannmålsfria goda mineralpellets.

Annars gillar jag Kraffts Low Starch om man vill ha något lättillgängligt.
 
Lite smådyra men både St Hippolyt, Agrobs, och Pavo har spannmålsfria goda mineralpellets.

Annars gillar jag Kraffts Low Starch om man vill ha något lättillgängligt.
Tack för tips! Low Starch känns som något man skulle kunna ge under vintern för att täcka upp lite protein. Bra att det passar havrekänsliga hästar. 👍 Ska läsa på lite mer.
 
Wiromins mineraler finns i pelletsform. Förr gav jag hippos mineraler, de är gjorda för att vara extra smakliga. Min häst äter båda, men är inte kinkig.
 
Hmmm… Nu har jag testat i en månad. Min ena häst äter glatt Wiromins mineraler, men den andra hästen tvärvägrar. :meh:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 485
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 580
Senast: axel
·
Foder & Strö Var inne på klinik idag med min häst och fick konstaterat att han har shivering. Tydligen så kan det underlätta för honom om man slopar...
Svar
12
· Visningar
3 001
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Jag vet att de flesta vill ge sin häst så lång ät/tuggtid som möjligt, jag är dock ute efter det motsatta... Min häst går på bete dygnet...
Svar
15
· Visningar
1 246
Senast: trofé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp