Word på datorn

gunhild

Trådstartare
Jag är superkass på datorer, kan typ kolla mail och bukefalos :) Nu har jag köpt en liten bärbar dator för att kunna skriva skolarbeten på men upptäcker att jag inte har word. Det trodde jag ingick på alla datorer. Går det att ladda ner på nätet eller måste man köpa till det? Har försökt leta på nätet men inte lyckats (så kass på det är jag alltså ;) )
Finns det ngn som kan hjälpa mig? Helst förklarat på barns språk så att jag fattar:D

Sv: Word på datorn

En nackdel med openoffice som jag märkte när vi hade det i skolan var att det inte går att öppna wordfiler i det programmet. vet inte om det går att öppna openofficefiler i word men det var grymt dåligt tycker jag iallafall.

Det går visst att öppna wordfiler i OpenOffice men det går inte att öppna OOfiler i Microsofts Office om man inte sparat dom som .doc .xls osv.

Det är bara att lära sig att använda programmet :angel:

Det går visst att öppna wordfiler i OpenOffice men det går inte att öppna OOfiler i Microsofts Office om man inte sparat dom som .doc .xls osv.

Faktiskt klarar MS Office 2007 att öppna filer i Open Document Format.

För den som orkar finns hela dokumentationen på OASIS.

//ToyShot

jag kan öppna wordfiler i mitt poen office iaf....men däremot måste spara sina egna filer i rätt format så att andra som inte kör openoffice kan läsa dom

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 455
Senast: snajl
·
IT & mobiler Jag har en rätt ny bärbar Compaq dator, köpt i Maj. Ett problem som jag märkt med den är att den inte verkar ladda ordentligt när man...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V