Anacondas

Trådstartare
Jag har under senaste tiden bestämt mig för att skapa en blogg. Det verktyg jag till slut bestämt mig för att använda är Wordpress. Så jag har skaffat egen domän och installerat wordpress.
Jag är inte så kunnig ännu så att jag kan skapa ett eget tema. Så jag tänker använda något av alla de gratisteman som finns att välja bland.
Men jag är så kluven till vad för typ av tema jag skall välja.
Vad gillar ni för typ av wordpressteman? Vad blir lättläst och snyggt?
Nästa problem är, vilka plug-in kan man inte vara utan? Blir mer förvirrad ju mer jag googlar.
 
Jag har under senaste tiden bestämt mig för att skapa en blogg. Det verktyg jag till slut bestämt mig för att använda är Wordpress. Så jag har skaffat egen domän och installerat wordpress.
Jag är inte så kunnig ännu så att jag kan skapa ett eget tema. Så jag tänker använda något av alla de gratisteman som finns att välja bland.
Men jag är så kluven till vad för typ av tema jag skall välja.
Vad gillar ni för typ av wordpressteman? Vad blir lättläst och snyggt?
Nästa problem är, vilka plug-in kan man inte vara utan? Blir mer förvirrad ju mer jag googlar.
Jag har en hantverksblogg med Libre 2 som tema. Jag ville ha ett tema som inte tog fokus från innehållet, som hade bra och lättnavigerad layout för Sidor och som satte blogginlägg på förstasidan och ingen annanstans. Lättillgänglig och "clean" var nyckelord. Är inte mycket för krusiduller men ville samtidigt inte att det skulle vara för stelt.

Sidor använder jag för att samla kortare info om mina projekt(=ganska statiska) tillsammans med länkar till utförligare blogginlägg så dessa ville jag ha lättillgängligt från alla sidor, medan blogginläggen enligt mig gör sig bättre i ett flöde och därför passar bra på startsidan. Sidnavigeringen är en dropdownvariant som ligger under headern bredvid bloggnamnet, lätt att hitta och inte i vägen. Jag har inga plug ins alls :)
 

Liknande trådar

Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
555
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 780
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 727
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp