WoW sadeln: någon som har?

Hur går man tillväga om man ska köpa en begagnad wow? Och hur ställer de in den? Har någon haft problem med sadlarna för att utpassningen inte varit bra?
När du köper begagnat måste du i princip veta exakt vilka delar du behöver till din häst, vilket järn, kåpor, sits och bossor. Att skruva ihop den är inte jättesvårt (ikea-nyckel i princip), men att anpassa flairstoppningen kräver specialpump och är det jag finner svårast.
 
Hur går det för er med era sadlar?
Är det ngn som har contentionalkåpan/stöden? och hur är dessa?
Har tyvärr bara standard dressyrkåpan, vilken är helt ok även om jag inte riktigt når fram till stödet som jag velat. Min häst är väldigt bred, kan egentligen inte ha så mycket stöd.
 
Hur går man tillväga om man ska köpa en begagnad wow? Och hur ställer de in den? Har någon haft problem med sadlarna för att utpassningen inte varit bra?
Jag har gjort beslutet i mitt liv att jag hellre lägger tid på mitt arbete och sedan betalar någon för att kontrollera att sadeln passar regelbundet. Så mitt svar är att jag ringer ut återförsäljaren ca två gånger om året och kontrollerar passformen. Min häst är endast fem år så hon (återförsäljaren)har justerat sadeln lite vid varje tillfälle, dels för att hästen växer och för att hon får mer muskler. Jag vet flera som köpt begagnade delar och satt ihop en sadel själva och blivit nöjda men det är som sagt inget för mig.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 637
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
856
Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 438
Senast: caballus
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp