XO, vilken typ av arab?

legally_insane

Trådstartare
är det någon som vet vilken typ av arab som har betäckningen XO efter sitt namn, har sökt på internet utan resultat, har en häst där jag jobbar som har väldigt mycket av det i sin stamtavla.

Sv: XO, vilken typ av arab?

En xo är väl en häst med kromosomfel? Vet att det existerar på kor och araber,men troligare är väl att du menar ox? Det är benämningen på ett arabiskt fullblod vad jag vet.

Sv: XO, vilken typ av arab?

Menar du OX så betyder det att hästen är ett arabiskt fullblod.

XX betyder engelskt fullblod och X betyder angloarabiskt fullblod, alltså en blandning mellan de båda.

Liknande trådar

Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 520
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: saltakatten
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 461
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 724
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka