• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Vivi_anne_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 006
Sv: XX-vide?

exakt så ser min fjording ut och där passar min wintec dressyr med vidaste järnet (vitt) i utmärkt! (kort rygg dessutom)

// M

Jag har inte möjlighet att mäta hästen!! det har jag ju redan svarat.

Ville bara ha lite vägledning om vad som skulle kunna tänkas passa.
Det är ju inte så många sadlar ändå som finns i ca 115 grader som passar en svängd, överbyggt, platt häst utan manke...

min häst påminner om din i ryggen, fast änu mera svank + överbyggd.

Varför har du ingen möjlighet att mäta hästen?????? Det är inte speciellt svårt!

Du behöver ingen vinkelmätare för att mäta hästen!
Forma en stålgalge eller lite ståltråd bakom hästens bogblad (3 fingrar bakom) och rita av på papper, ta en gradskiva och mät. Har du ingen gradskiva är det inte svårt att lista ut på ett ungefär hur stor vinkeln är. Du vet väl hur mkt 90 grader är? Och hur mkt 180 grader är? Då kan du få fram ett ca gradtal.

Lägg in en bild på din häst så vi kan se hur överbygd och svankig han är.

har ingen digitalkamera, därför inga bilder på datorn

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
652
Senast: skiesabove
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 240
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka