Sv: Yey

gul_zebra skrev:
Hur stor då? I sverige? Jag har för mig att största snäckan här blir 4,5 cm ungefär, men jag kan ju kolla det :) Men i klass med de achatinorna blir de då rakt inte :-)

Ja det va här i sverige, i somras...
hur räknas måttet?
antal cm fråm nos till svans spets, så va set iaf inte några 4½ cm...
Snarare det dubbla, + hus :eek:
 
Sv: Yey

gul_zebra: Jag kanske är intresserad :d :angel: Hur stort behöver de? har redan fixat det dära med belysning! Och vilka två är det behöver sälja
:o :crazy: :D
 
Sv: Yey

Bara skalet alltså :)

rattalskare: Ska kolla, sitter vid dåliga datorn så jag har inget här :-)
 
Sv: Yey

Hah!
Fattar ärligt talat inte varför man samlar på sniglar.. :smirk:
 
Sv: Yey

Nä, längden :) Diametern lär väl gå skulle jag tro, men många arter är ju olika långa åt olika håll... :confused:
 
Sv: Yey

:d Synd bara att ens föräldrar nekar en till köpet :mad:
 
Sv: Yey

Ja just det... va dum jag är... :D

Men va jag minns så va nog snäckan jag såg, större än 4,5 cm i skalet... det va skit stor! :eek:
 
Sv: Yey

Går det att fixa iväg de till mariestad på nåt smidigt sätt?? Mina snäckisar vill ha två polare.. Vad vill du ha för de? ( ett gäng vandrande pinnar kanske?? Har 150 ungar nu... :D )
 
Sv: Yey

Så kan det gå :P Här är det ingen som säger nånting om det. De ser de ändå aldrig och de märks inte öht... Och så är det en så pass billig hobby, förutom akvarieköpen då men det är ju en engångsgrej, så de kan liksom inte gnälla över alla pengar jag lägger ner på de heller.

Cronis: Yikes :eek: Haha största snigeln jag har sett här i sverige har väl legat på typ absolut max 2 cm :P Fast de börjar bli rätt utrotade där jag brukar gå, men en massa byggen och skit :(

jemaha: pm:ar :)



Håhå idag skickades nykomlingarna, så imorrn kommer de! :bump: :)
 
Sv: Yey

Nu har de kommit! Så grymt söta, och så smååå :love:

Bilder är på G, måste bara lägga upp skitbilderna på nätet så jag kan spara på andra datorn och fixa de där. Slut på utrymme...

Hehe fick visst 3 reticulator istället för 2 också. Nicet värre! Och ni skulle bara se den största, så grymt snygg! :love:
Haha och stuhlmanni känns skithäftiga när de släpar runt sin radula mot handen :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ordinarie boendestödet på tisdagar är långtidssjuk. Så jag har haft en vikarie i flera veckor. Tyvärr fungerar han inte alls som...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 427
Senast: Wille
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
469
Senast: Silver Girl
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 422
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 172
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp