YH ska köpa kaffebryggare. TIPSA!

Sv: YH ska köpa kaffebryggare. TIPSA!

Håller med dig om Nespresso. Min sambo köpte en i våras och det blev lite problem med mjölkbehållaren (vi har med skummare), tror de har skickat delar 3 gånger och haft inne maskinen en gång, men sist så skickade de en helt ny maskin istället. Visst är det krångel när det är en söndrig maskin, men deras service är väldigt bra!

Vi dricker inte så mycket kaffe, men den gör gott kaffe, som tillochmed våra uråldriga föräldrar tycker om:)

Mina föräldrar har en c3 perkulator som brygger riktigt hett och gott kaffe men den är ganska stor,
i julklapp fick jag en liten en som brygger max 6 koppar och den är suverän att bara göra 1-2 koppar i plus
att den är söt och tar liten plats! :)

30-33630_600x600_0.jpg

Den ser ut så här.

Precis en sådan som jag har. Köpte den lilla för att prova tekniken, nu är jag bergfast i träsket!

Kör med kokkaffe för att slippa sump i botten.

jag har också den :)
Köper Zoegas pressokaffe som funkar bra. Om man dessutom kommer ihåg att ta ut filtret innan man häller upp (glömmer ibland..) blir det ännu mindre sump i :D

Vad funkar? Att det inte blir så sumpigt kaffe? :)
Alltså, det funkar ju även med filtret kvar i (jag är inte så känslig), men när jag läste i en bok om kaffe och olika sorters tillagningssätt, och insåg att man "skulle" ta ut filtret innan man drack, så blev det faktiskt snäppet bättre.

Men kokkaffe är kanske mer grovmalet än vanligt eller presso? Har dålig koll, känner jag...

Kokmalet är betydligt grövre än bryggmalet, men jag har dålig koll på presso faktiskt.

Jag får ingen sump alls, även om jag häller medan filtret är kvar. Konstigt.

Beror säkert på kokkaffet då :)
Presso är något mer grovmalet än vanligt brygg, men ingen superskillnad egentligen.

Jag skulle undvika sådan där kapselmaskin. Då är man ju helt utlämnad till det sortiment som finns av kapslar med rätt form för ens egen maskin. Dessutom blir det ju löjligt mycket avfall bara för en kopp kaffe, och det är ett väldigt dyrt sätt att dricka kaffe på. Vill man betala så mycket för att brygga en kopp kaffe hemma, kan man välja bland de riktigt goda och dyra kaffesorterna om man väljer en annan lösning än just kapslar.

Jag är fullständigt allergisk mot kapselmaskiner. Det har inte varit speciellt gott de gånger jag smakat och det känns krångligt att beställa hem kapslar, förvara dem och sedan tar de plats i sopsorteringen.
Vi har perkolator hemma men jag drömmer om en helautomatisk kaffemaskin som själv maler bönorna.....

Drack fantastiskt gott kaffe hemma hos en klient som hade en väldigt liten och nätt kaffemaskin. Minns inte om den själv malde bönor eller om han gjorde det men det var fantastiskt gott kaffe. Jag har för mig att den kostade kring 1.300 kr. Däremot får man nog hälla i vatten väldigt ofta om man har en liten kaffemaskin.

Vi har en tassimo T42, många här har skrivit att det är äckligt kaffe men sambon tycker det är jättegott och fem av våra kompisar, och sambons pappa har köpt en tassimo efter att ha druckit kaffe hos oss. Jag själv dricker inte så mycket kaffe så kan inte avgöra om det är gott eller inte. Maskinen är smidig tycker jag iaf.

Vi har Tassimo och jag skulle hellre dricka hundpiss än det som produceras via den maskinen. Så äckligt så det knappt är sant.

Tydligen ska chokladdryckerna vara OK, men kaffet - nä, fy för den lede djävulen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka