Ylva Norling Jönsson ny ordförande för Juridiska Utskottet

Svenska Ridsportförbundets styrelse* har utsett nya ledamöter för det Juridiska Utskottet (JU), för mandatperioden 2024-2025. Ny ordförande är Ylva Norling Jönsson, jurist med lång och gedigen erfarenhet i dessa frågor. Norling Jönsson arbetar som hovrättspresident i Hovrätten över Skåne och Blekinge.
 
Alltså min entusiasm och mitt förtroende för ridsportförbundet är som utgångspunkt oerhört låg/-t, men detta måste jag ändå säga BORDE vara ett av de bättre val som förbundet gjort på senare år. Ylva har integritet nog för att följa sin egen kompass och kunna stå pall också för obekväma beslut om/när det behövs. Samt är en skicklig jurist som hade haft förmåga att styra upp förbundets tidigare dikeskörningar när det gäller beslutsvägar m m. Bra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets styrelse har utsett nya ledamöter för det Juridiska Utskottet (JU), för mandatperioden 2024-2025. Ny...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stallet ska vara en trygg plats. Nu har Svenska Ridsportförbundets styrelse beslutat att göra flera förändringar inom trygghetsarbetet -...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På tisdagen meddelade Carl-Gustaf Leissner sin avgång som ordförande i Svenska Ridsportförbundets juridiska utskott efter att ha...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp