Bukefalos 28 år!

Z-föl för 5,9 milj under klubban

Sv: Z-föl för 5,9 milj under klubban

Tycker det är himla trist att våra ryttare i övre halvan inte köper hästar i Sverige.Här finns minst lika bra föl att köpa. Det som också är trist är att köper man föl utomlands går det tydligen att betala ordentligt men våra uppfödningar här hemma ska reas bort för en skitsumma.Då ska vi stå med mössan i hand och vara tacksamma för att en så duktig ryttare överhuvudtaget är intresserad av vår uppfödning:mad:
 
Sv: Z-föl för 5,9 milj under klubban

Vilken skillnad på försäljningspriser om man jämför med elitfölauktionen i Sverige! :eek:
 
Sv: Z-föl för 5,9 milj under klubban

Känns trevligt att jobbet får ett föl undan Z-sto i vår. :D Tror inte dessa växer på träd här i Sverige och vill du ha en Z häst får du nog välja att betala. Men deras hästar har presterat MYCKET bra!
 
Sv: Z-föl för 5,9 milj under klubban

Känns trevligt att jobbet får ett föl undan Z-sto i vår. :D Tror inte dessa växer på träd här i Sverige och vill du ha en Z häst får du nog välja att betala. Men deras hästar har presterat MYCKET bra!

Naturligtvis är inte hela Sverige fullt av Z-hästar,men det finns en hel del som föder upp hästar som är minst lika bra.Och man ska inte tro att man köper en världsmästare bara för att den har ett Z på rumpan;) Om jag går till min egen uppfödning av Holsteiner har vi redan en del uppfödningar som syns ute och som ett exempel väntar vi föl e Cornet Obolensky-Caretino-Carolus.Men det blir väl så att jag får sälja utomlands med tanke på fölpriserna i Sverige-kanske någon svensk ryttare nappar om jag lämnar ner den till försäljning i Tyskland :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Sporthästen) Lisen Bratt Fredricson, Stina Lilje och alla som handlade på årets fölauktion i Zangersheide kan ha gjort klipp. Priserna...
Svar
0
· Visningar
1 025
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp