Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pansi skrev:Tack!
Då kan det alltså vara en ide att prova den på en häst med lite lång rak rygg ?
Vimsan skrev:Atlantan jag har (17,5 tum) låg perfekt på mitt halvblod med låååång rak rygg MEN ligger lika bra på foderhästen med väldigt kort rygg
Alexandra_W skrev:Då blir den för lång, där ger jag mig inte. Atlantan i 16.5 är 50 cm lång i anläggningsytan.
Olinda skrev:16½ och den är INTE för lång för min häst med den korta ryggen.
Vimsan skrev:Ja, jag håller med.... den är långHar inte påstått annat heller.
Jag skrev bara att den låg lika bra på mitt låååånga halvblod (det var till honom jag köpte den) som på foderhästen med kort rygg.
ALLA sadlar blir långa på henne o jag kan omöjligt klämma ner mig i en 16,5 för att sadeln inte ska se lång ut på henne.
Vi är alltså helt överrens om att det är en lång häst men kan ligga bra även på en kort häst![]()
Vimsan skrev:Jag måste hem å mäta min![]()
Alexandra_W skrev:Då har den INTE kort rygg, hästen. 50 cm sadelläge är inte att betrakta som 'kort'
Diabolical_Kitten skrev:Vad har du för häst då?
Okej, har du ett hbl på 170 har hästen en otroligt kort rygg om dens rygg bara är 50 cm lång, men har du ett vanligt hbl på 160 eller liknande är det en ganska normal rygglängd. En vanligt hbl på 160 kanske har 51-52 cm lång rygg, så det är ingen större skillnad...
Diabolical_Kitten skrev:Men då har hästen en ganska normal rygglängd... Något kort, men inte verkligen kort.