Zaldi bomvidd 33?

Bonita4

Trådstartare
Hur många grader motsvarar den?

Och sen wintecsadlarna, passar de till rak eller svängd rygg? Likaså Henri de rivelsadlarna..

Sv: Zaldi bomvidd 33?

wintec sadlarnas bommar är rätt så svängda

Det här blev jag inte mycket klokare av...

Nån som har något mer att säga?

alltså vissa påstår att bates och wintec är raka i normal vidd men sen blir väldigt svängd när man sätter in det xvida järnet. jag håller inte alls med, sadeln jag bytte järn var fortfarande lika rak! dessutom har dom kilbossor som gör att passformen blir rak. dom är inte spikraka som tex albion men svängda är dom inte.

Allround modellen passar då inte till en rak rygg

min häst har rak rygg och har en kentaur. Passar perfekt! Provade en hdr men den var för svängd.

Wintec passar även rak rygg. Deffenitivt inte en prestigesvängd!

*lite allmänt sådär*

Wintec i allroundmodellerna är något mer svängda (än Bates). Hopp och dressyr är rakare än allround. 500-serien och IW är rakast, de passar en rak rygg. De andra passar en "mellanrygg" (varken speciellt rak eller svängd).

Tror Zaldi ligger på max 110 grader, men kan ha fel.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
232
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: pajaztar
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 828
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur