Atlantan finns bara i 16.5 och 17.5 (kan finns i 18.5 med, vet inte, men i x.5 storlekar). Jag har normalt 16" på mina sadlar och 16.5 passar perfekt. Så endera är de lite små, eller så är det (vilket jag misstänker) det djuupa sätet som gör det. Så 17.5" borde nog bli bra. Du får prova =)
Jag har bomvidd 32, och det är en av FÅ 32

r som verkligen varit tillräckligt vid för att passa araben. Jag har dock hafts adeln på diverse andra hästar, och den har passat finfint även på de som normalt haft 31" och haft en mycket spetisgare rygg än araben som är rätt "jämnbred" över ryggen (med soffbord än uppstickande ås).
Normal bomvidd på Zaldi Atlantan är 30. 31 är normal mot vid och 32 är vid.
Dock vet jag en del med låånga ben som INTE gillar varesig Classic eller Atlanta iom att de har långa, rätt stora utanpåliggande knästöd. De upplever att de hamnar fel och låser. Jag har inte haft det problemet övht, men jag är kort och korta ben. Så provarida den eller ivf provsitta den med stigläder kan vara en ide.
Men om man ska bara gissa vilt, utan att ha sett din häst etc men efter vad du berättar, så skulle jag prova en i bomvidd 31 och 17.5" och se hur det passar?
Den har dock kilbossor, och det gör den ju lite längre (vilket gör att den eg är för lång för min kortryggade arab, men han älskar den och det är få sadlar han gör, så det får vara så).