zinklimbinda

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Skaploff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 3 331
S

Skaploff

Vad är en zinklimbinda? Hur fungerar den? Är den bra att änvända på en häst som har en senskada?
Tacksam för svar // Jag och min Vita sagoNikita

Sv: zinklimbinda

För många år sedan använde jag ngt som kallades "zinkaband". Jag gissar att det är samma sak. Det ordinerades till min travare då hon fick en gaffelbandsskada. Zinkabandet lindades på benet, direkt på huden. Sedan ett vanligt bandage utanpå för att skydda zinkabandet. Detta satt på dygnet runt i ngn vecka, sedan bytte man mot nytt. Allt upprepades så länge som det fanns behov av det.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: hamilton1
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
504
Senast: Mirtai
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: ako
·
Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 429
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka