Zirocco Blue VDL

Klein

Trådstartare
Hejsan! Undrar om någon därute kanske vet lite om Zirocco Blue och vad han nedärver? Vad passar han till för ston och hur är hans temperament?
Har försökt att hitta någon video där man får se honom röra sig i skritt och trav också men hittar tyvärr inget så om någon har tips om det också skulle jag vara tacksam.
Tack för svar! :)
 
Tyska avkommeindex januari 2019
Dressyr 94 75% säkerhet
Skritt 95 67%
Trav 81 74%
Galopp 105 73%
Ridbarhet 98 72%
Hoppning 121 82%
Unghästhoppning 136 85%
Äldsta tyska avkommorna födda 2011
 
Tyska avkommeindex januari 2019
Dressyr 94 75% säkerhet
Skritt 95 67%
Trav 81 74%
Galopp 105 73%
Ridbarhet 98 72%
Hoppning 121 82%
Unghästhoppning 136 85%
Äldsta tyska avkommorna födda 2011
Tack för svar! Från en som är lite oerfaren inom allt det här med avel men fortfarande väldigt intresserad och vill lära mig. Vad innebär dessa %?
 
Tack för svar! Från en som är lite oerfaren inom allt det här med avel men fortfarande väldigt intresserad och vill lära mig. Vad innebär dessa %?
100% är max säkerhet på att avkommeindexet är korrekt. Ju lägre procentsats desto större osäkerhet på indexet. Är ett index under 80% så ska man inte ta det så allvarligt. Eftersom endast 8 avkommor gått derssytävlingar i Tyskland och bara ett fåtal döttrar visats på stoprov/stambokföring är dessa siffror osäkra.
 
100% är max säkerhet på att avkommeindexet är korrekt. Ju lägre procentsats desto större osäkerhet på indexet. Är ett index under 80% så ska man inte ta det så allvarligt. Eftersom endast 8 avkommor gått derssytävlingar i Tyskland och bara ett fåtal döttrar visats på stoprov/stambokföring är dessa siffror osäkra.
Okej, tack för svar! Du vet inget om hans svenska avkommor? :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: Anon89
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 692
Senast: hollypolly
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 644
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp