Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ja, som rubriken säger, vad gör ni inför utställning? Nu närmast är det en match show i vi ska på i maj, men eventuellt blir det också...
Svar
0
· Visningar
825
Senast: Luna10
·
Avel om ett sto är fött tvilling, finns det chans att det inte går att avla på henne då ? ( det är ju så på nötkreatur...)
Svar
5
· Visningar
1 553
Senast: myselfe
·
Avel Ska köpa en halvblodskorsning. Han är född 2010 och är inte reggad eller chippad eller har pass. Så jag ska fixa det själv. Vart... 2
Svar
24
· Visningar
3 238
Senast: QuickStar
·
Avel Slänger upp tråden för en bekants räkning. De har ett sto, Filippa, efter Cardento-Jaguar...
Svar
6
· Visningar
1 854
B
Avel Hur går det till att få en hingst godkänd för avel? Jag har lite planer på att köpa mig en b-ponnyhingst å har inte varit involverad...
Svar
1
· Visningar
1 080
F
Avel Har ett tvåårigt sto, har funderat på att vara med i treårstestet om allt går bra nästa vår. Men jag är nybörjare på allt det här...
Svar
11
· Visningar
3 119
M
Avel Ja, alltså... Vad tror ni om den kombinationen? Låt säga efter och undan efter. Udda, helt ok eller bra i avelssammanhang? Är det...
Svar
11
· Visningar
1 799
Senast: bravur68
·
M
Avel Jag funderar på att leasa ut mitt 3 år gamla arabsto för avel under 2011 men jag har ingen aning om hur det fungerar. Vad brukar det...
Svar
10
· Visningar
4 319
Senast: busigdemon
·
D
Avel Hejsan, Viste inte riktigt vart jag skulle lägga detta, men antar att ni har inne har ordentlig koll på detta med registrering. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cirkus
·
Avel Har funderat mycket på detta och undrar om andra tänker i samma banor. Prisläget är uruselt, fina föl och unghästar säljs för ingenting... 14 15 16
Svar
301
· Visningar
34 078
Senast: Fenestra
·
M
Avel Hej där ute! Jag har en fråga som jag har funderat på mycket!!!! Hästens tecken, är de ärftliga??? Jag menar, om hingsten och stoet har... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
15 747
Senast: pastejja
·
Avel Uppskattar ett svar av moderatorn... Det är något jag verkligen behöver hjälp med och skulle uppskatta att få veta varför den blev...
Svar
6
· Visningar
1 644
Senast: IngelaH
·
Avel Är lite osäker på om tråden hamnat rätt men abvelsfolket borde väll veta ?:confused: I vår så ska jag betäcka mitt sto och det blir...
Svar
6
· Visningar
1 466
Senast: Derring-Do
·
V
Avel När anser ni era avelsston vara för gamla för föl? Jag har blivit erbjuden ett welshsto med mycket fin härstamning, prestationer och...
Svar
8
· Visningar
1 605
Senast: Vimsan81
·
Avel Finns det någon som har ett Tjeckiskt Varmblod / Český teplokrevník därute? Jag har en underbar valack som jag köpte i vintras. Hade...
Svar
6
· Visningar
1 803
Senast: Jolyza
·
Avel http://www.eurodressage.com/equestrian/2011/02/04/danish-warmblood-society-best-dressage-breeders-based-new-horse-genetics-ranking...
Svar
7
· Visningar
1 413
Senast: Flippeti
·
Avel Ni som får sålt hästar i dagens läge: Vilka hästar är det som det är efterfrågan på och som blir sålda? (Dvs vilka hästar hade ni lätt...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: wrangler
·
Avel Tror ni att det är någon som kommer ta in denna hingst? Skulle gärna vilja betäcka med Zirocco Blue VDL.
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: Jessica.B.
·
M
Avel Jag undrar vad som igentligen är skillnaden på en Tinker och Irisch cob?? är det samma ras? varför finns det isåfall två namn på den ... 2
Svar
22
· Visningar
5 444
Senast: bigganl
·
Avel Kan ni hjälpa mig reda ut begreppen? Jag trodde att språngavgift var per betäcknings/tappningstillfälle, men när jag läser på...
Svar
19
· Visningar
5 766
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?