Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Åh, kan inte bestämma mig om jag ska kastrera min 1-åring eller inte. Anledningen till att jag vill är att jag ska kunna ha honom i... 2
Svar
27
· Visningar
3 612
Senast: athena
·
Avel Jag har ett svenskt ridponny sto på fem år. Hon är ca 153 cm i mkh. Jag har små funderingar på att ta föl på henne i framtiden. Hon har...
Svar
13
· Visningar
2 297
Senast: Görel
·
Avel Hur gamla var era ston vid sitt första föl? Och hur gammal tycker ni är det älsta ett sto kan vara om man vill ta föl (för första gången...
Svar
14
· Visningar
2 129
Senast: Masse
·
M
Avel Jag har (efter jag såg fuego i VM) funderat på att använda en prehingst till mitt halvblodssto. Jag vill behålla hennes ridbarhet men...
Svar
19
· Visningar
3 780
Senast: kryddan
·
S
Avel Rätta mig om jag har fel, men jag tycker att idag, så har vår hopp avel kommit längre i utvecklingen än vår gångarts avel. Dagens hopp...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Mariaauto
·
Avel Nagon som har ett foto pa Galant 486? Jag har googlat men kan inte hitta nagon bild alls :o
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: Darby
·
Avel Har ett femårigt sto som är förstagångsdräktig, beräknad fölning i början av maj. Det var en massa strul innan hon kunde konstateras...
Svar
6
· Visningar
1 829
Senast: MissFideli
·
Avel Ja, frågan är ställd i rubriken. Vilka hingstar, rent generellt, har visat sig passa bra till fullblod? Bör inte lämna för stort och... 2
Svar
22
· Visningar
2 949
Senast: QuickStar
·
Avel Någon som känner till detta sto? Hon ska ha fått 17 avkommor enl Blupen. http://www.blup.se/sv-SE/horses/5447-kaisa
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: sussisus
·
Avel Olika trots exakt samma stam - kloning av Poetin och båda stona betäckta med Totilas. Man kan undra vilket försäkringsbolag som...
Svar
8
· Visningar
1 850
Senast: prallan
·
Avel Är det någon som har mer ingående information om denna hingst, vad han har lämnat osv? :)
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: FT_ryttare
·
S
  • Låst
Avel Heej :laugh: Jag har tänkt på att betäcka mitt svettfux med en silversvart hingst :) Skulle vara lite roligt om jag visste på ett...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Görel
·
Avel Sitter och tittar på ett föl som är rakt igenom prestationsstam: på riktigt... Fölet är efter "namn" och uue samma "namn"... Dvs sto...
Svar
13
· Visningar
2 007
Senast: Sierra
·
A
Avel Finns det nån som vet vart man ska läsa och hur fölet kommer att bli i färgen?
Svar
2
· Visningar
1 006
·
Avel har ett islanssto till hälften som är dräktig för 4 gången. de 3 föregående dräktigheterna har hon bara varit,inte blivit riden. detta...
Svar
11
· Visningar
1 911
·
Avel Hej! vill släkt forska på min islänning. Har hittat hans pappa tror jag, men vill hitta hans mamma ch morfar. Vill veta mer om dom...
Svar
9
· Visningar
1 424
Senast: wcsa
·
Avel Någon som vet när shettishingsten Diebitsch dog? Jag kan se i webstamboken att hans sista avkommor där föddes 1956 men jag har sett...
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: Zizzy
·
R
Avel Jag har fallit totalt för den hingsten. Är han godkänd för betäckning i Sverige? Läste på Firfods hemsida att han finns på fryst...
Svar
10
· Visningar
2 251
Senast: HBKbruden
·
Avel Nyfiken på hur ni bedömmer dessa hingstar, skulle ni välja dem till samma sto eller vilken hingst skulle ni välja till vilket sto? Ni... 2
Svar
22
· Visningar
4 425
·
Avel Hej! Nu vill jag veta allt vad denna hingst har lämnat, - jag har inte googlat speciellt mycket så dela gärna med er av all info om...
Svar
1
· Visningar
1 022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈