Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har inte känt några rörelser i magen på mitt sto på några dagar. Kan ju vara så att jag har varit ute & känt på magen när den...
Svar
3
· Visningar
821
Avel Vad har ni för erfarenheter och åsikter om Etrusco och hans avkommor?
Svar
15
· Visningar
2 142
Senast: elle12
·
Avel Har betäckt ett låne sto med honom men skulle nu vilja ha era åsikter om denna hingst. Någon som fått något föl efter han? Hur blev...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Jessica.B.
·
Avel Vi håller på att köpa ett avelssto som vi avla på. Hon är dressyr häst (mbr) men en gansk ovandlig stam e: Pepe 747 ue: Santamoss xx... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 190
Senast: Mabuse
·
Avel Var inne på min hingststationssida fö att kolla vad de tar ut för avgifter där. (Kommer troligen att betäcka i år eftersom min snälla...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Rodde
·
Avel Hur låter ni era föl vara ute?? När släpper ni dem på bete?? (allså dygnet runt) Hur gör ni om vädret är dåligt?? Motivera gärna...
Svar
3
· Visningar
1 249
Senast: Ramona
·
Avel Info? Casanova (e Cortez) och godkände Asterix har jag hittat. Era erfarenheter av den stofamiljen? /C - ni vet inte så insatt i...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Görel
·
C
Avel Ska man anse det normalt att det blir ett sår i slidan på stoet efter fölningen? Reagerade på att mitt sto sprang när hon kissade idag...
Svar
10
· Visningar
1 425
Senast: stommen
·
E
Avel Mitt sto har tiden ute i mitten på maj. Nu i helgen har magen "ramlat" ner och hennes juver är sprängfyllt, men inga proppar. Hon är...
Svar
9
· Visningar
2 314
Senast: eileen1
·
C
Avel Har kikat lite på stammen på min systers shetlandshingst. Funderar lite över varför han ser ut som han gör. Visad som 3-åring med 37 p...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: ameo
·
Avel Jag funderar just nu på hingst till mitt sto, och vill ha en typförbättrare och gångartshingst. Mitt sto är e Donnerfly och är lite tung...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Sara-Ida
·
Avel En fråga bara, Kan man betäcka ett sto som har Cortez som morfar med en hingst som också har det? Eller blir det för mycket?
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: kicket
·
Avel En tysk? hingst tror jag det är. Någon som vet info om honom eller vart jag kan söka.
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: asan
·
T
Avel Om pappan är homozygot överförs de då till fölet eller hur är de där?
Svar
6
· Visningar
1 343
Senast: CillaW
·
J
Avel vet inte om jag lagt denna tråden rätt, visste inte riktigt var den passade bäst! men i alla fall, hur ser färgen apelkastad ut? är det... 2
Svar
31
· Visningar
8 921
Senast: jupiter-judex
·
Avel Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips och förslag på hingst till mitt 3-årssto e: Casir Ask-Lobster-Landesfurst-Allegro. Hon är... 2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: barbarella
·
Avel Jag har länge klurat på vad RÄa, RÄb, RÄc, RÄ I, RÄ II, RÄ III, SS I och SS II står för när man tittar lite längre bak i stamtavlorna...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Pazuzu
·
Avel Lite nyfiken på er som har fått föl och ska få föl, vad kommer fölet ha kostat då det kommer ut? Specificera gärna kostnaderna lite löst... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 432
Senast: Tilla
·
T
Avel Finns det någon i svergie som säljer detta fortfarande?? eller måste man köpa utomlans?? Skulle vilja ha tag på detta,då jag bor i...
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: Tilla
·
J
Avel Hur är era avkommor efter Dionysos ? Extriör,temp,gång och färg ?
Svar
19
· Visningar
2 332
Senast: rostad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka