Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Min häst har Ismir som morfar. Jag undrar om någon vet lite om vad han har lämnat för typ av hästar?! Är det mest dressyrhästar? Känner...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Trassla
·
F
Avel Vilka angloarabhingstar finns det för betäckning? Med egna prestationer såklart...från MSV och uppåt. Vill veta allt! Inkl färg, tecken... 2
Svar
23
· Visningar
1 832
Senast: Trassla
·
F
Avel Visst har Nactus fått många avkommor? Men vad har de gjort? Han räknas väl som en av multitalanghinstarna, eller hur? Och han verkar ge... 2
Svar
25
· Visningar
2 793
Senast: Francess
·
L
Avel Ni som använder era hästar till körning. Vad har ni för stam? Är det gångartshästar man ska avla på för att få fram den ultimata...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Gisburne
·
T
Avel Börjar kännas som en hel följetong nu - det handlar igen om mitt nervösa dräktiga sto som det fanns en tråd om tidigare i somras, när...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: crazy
·
N
Avel vad tycker ni det ser ut som att den lille hingsten kommer att få för färg..http://www.lunarstorm.se/FlikkSmurfis/kollage/33...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: knyttet
·
Avel Jag har läst boken igen (för säkert 7:e gången :angel: ) och än en gång funderar jag på vad hästen har för färg :confused: Han...
Svar
8
· Visningar
1 769
Senast: Magdalena
·
Avel Ni som är här på avel, en fråga: Finns det kunskap och intresse för andra raser än halvblod? (ok har sett instaka trådar om... 2
Svar
32
· Visningar
1 972
Senast: Appache
·
Avel Hur gamla är hans äldsta nu? Jag var och tävlade igår och det var en mycket trevlig 98:a e Cortus - Irco Marco. Väldigt snygg...
Svar
8
· Visningar
1 345
W
Avel Har nyss köpt en hannoveranervalack E: Weltmeyer-DrosselklangII. Weltmeyer behöver ju inge större presentation ;) Men däremot skulle...
Svar
7
· Visningar
1 400
Senast: asan
·
N
Avel Vilka hingstar är det som har mkt Trahkhener blod i sig? Var kan man hitta o leta? Har träffat några Trahkhenare i mina dagar, otroligt...
Svar
12
· Visningar
1 683
Senast: Jfrelin
·
Avel önskar info om hingsten Cortus (ASVH)
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Ancor
·
X
Avel ... är det att stoet tillbakabildar fostret? vad heter det? jag fick hjärnsläpp nu.
Svar
2
· Visningar
770
Senast: CK
·
P
Avel Mitt sto är dräktigt (pá ca 100 dygnet). Det är första dräktigheten och det syns redan nu en utfyllnad runt magen, mest bakre delen. Hon... 2
Svar
26
· Visningar
2 283
Senast: Pirayan
·
Avel Vilka av dessa stammar anses som "bäst" Och vilken "inriktning" är den avlad på? Dressyr/hoppning. Tar fäderna och tar med om det...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Cyllene
·
Avel Vill veta mer om Lipton och Ganesco :bump: Tacksam för svar :bow: :D
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Etoile
·
J
Avel Halloj, Jag har för mig att jag har läst att man kan tvåårs betäcka ett sto för att få det att sluta växa. Är det så? Jag har också...
Svar
14
· Visningar
1 428
Senast: Jenni73
·
Avel Nu undrar jag när dessa hingstar dog !vissa är jag säkra på vissa inte... Dessa hingstar gäller det ! Aladin 437 Any Questions 562...
Svar
2
· Visningar
966
N
Avel kanske hamnar under fel kategori men men... mitt sto nyss hemkommet från betäckning "betäcker" det andra stoet i hagen som går med...
Svar
10
· Visningar
1 963
Senast: anja
·
Avel Hur gammalt bör ett föl vara innan man kan ta med dom som handhäst under skritturer på ca 30 minuter? Utan att det ska vara någon fara...
Svar
2
· Visningar
882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka