Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Har en kompis som ska hålla föredrag om hästpolo, hon har upplägget klart för sig dock saknar hon åsikter från vanliga hästmänniskor...
Svar
4
· Visningar
1 851
Senast: fannyc
·
Trav Jag har tänkt att jag skulle leasa en travare...Men en liten fråga vad ska man tänka på innan man skriver kontrakt så att man inte blir...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: nilema
·
R
Hoppning För c-ponny I skritt är det ca en halvmeter, trav 80-90 cm Hur långt låter då lagom för galopp? Han har ganska korta steg
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: starcraft
·
Distans hur mycket träning behövs för att hästen ska orka gå 3-4mil/dag i 2 veckor??? det handlar om skritt hela tiden...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: panzy
·
P
Islandshäst Var igår ute och red islandshäst för femte gången i mitt liv. Och av någon anledning så fastnade jag den här gången! Det kan bero på att...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Freyr
·
J
Islandshäst Hejsan! Är det någon som möjligen har lust att lägg ut sitt eller något annans dressyrprogram här. Så jag vet på ett ungefär hur det...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: Freyr
·
Körning Är ruskigt nyfiken då en jag tränar för ibland deltar där. Visst är det väl i helgen?
Svar
1
· Visningar
710
Senast: GiG
·
Övr. Grenar Vilket är det i: Sverige? England? Amerika? Vilket löp har mest i prispengar till vinnaren i världen?
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: The_Last
·
F
Hoppning Det är så att jag ska hålla lektioner snart och en grupp är en hoppgrupp. De ska ha en övning som är förberedande för banhoppning. Jag...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Cissa
·
  • Låst
Western Hej! Undrar om någon kan ge mig tips om märke på bred westernsadel som skall passa på en welshcob. Ponnyn (147cm mkh) har i princip...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: alazzi
·
D
Hoppning Hur många galoppsprång är det i en kombination i en LB? Och hur långt avstånd är det imellan hinderna? För C-ponny?
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: trazel
·
C
  • Låst
Western Min western sadel ligger inte still. :confused: Jobbigt när man rider, för helt plötsligt sitter jag å lutar å något håll. Och, JA jag...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Cronis
·
S
Övr. Grenar Är fullblod så annorlunda mot \"vanliga\" hästar? avel-ML-2297479-ML-
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: sanwan
·
J
Trav Jag har varit på forumet ex antal år och har fått en massa tips på min träning med trav. Kommer ni ihåg något speciellt som ni lärt...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: ghost
·
S
Övr. Grenar har köpt en d-ponny valack som är tänkt för att tävlas i hopp, dress och ev. fälttävlan men upptäckte i skogen idag att han var riktigt...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: enjes
·
C
  • Låst
Trav Jaaa. Gidde Palema är så bäst :love: har nyss sett elitloppet.. och det går inte att beskriva hur bra han är :rofl: Jag trodde först att...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: ameo
·
C
Hoppning Ponnyn jag rider är en aning rädd för bommar, han har tidigare hopptränats omkr 1.50 hos sin tidigare ägare. Han har stor kapacitet och...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: Splittan
·
Dressyr Började diskutera med en stallkamrat, detta med att utrustningen inom dressyren (tävling) måste vara engelsk, och varför det är så...
Svar
1
· Visningar
1 437
Senast: Qodrofenia
·
Dressyr I ponnydressyr... Måste sporrarna vara av kulmodell eller får man ha vilken typ av sporrar som helst så länge de är 15 mm? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 362
J
Distans Nu tjatar jag smått hål ihuvudet på era stackare här... Hittade denna text på distanssida "Börja med kortare travpass och förläng...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Geshira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka