Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Skall upp i tingsrätten mot en fd hyresgäst. Har från bekant höra att mannen i fråga varti dömd tidigare, kan jag få ut kopia på det...
Svar
9
· Visningar
2 689
Senast: cutty
·
M
Ekonomi & Juridik Har fastnat lite under förutsättning för köp... Innan står det att hästen skall kunna försäkras i AI till fulla köpeskillingen inom...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: millec
·
Ekonomi & Juridik Tror man inte att en normal veterinärvårdsförsäkring ska ersätta veterinärvård med anledning av en tumör? Det trodde jag. Jag förlorade...
2
Svar
20
· Visningar
2 369
Senast: -moa-
·
Ekonomi & Juridik Efter ett par timmar i telefon är jag inte ett dugg klokare. Hur ska man smartast bära sig åt för att förflytta ett gäng (ca 4 st)...
Svar
2
· Visningar
1 382
Ekonomi & Juridik När jag säljer en häst brukar jag alltid skriva i köpekontraktet att hästen inte får säljas utan att jag först kontaktas och att jag har...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: Kickanbia
·
S
Ekonomi & Juridik Hur kan man som säljare ha mage att undanhålla information som är viktig för mig som köpare att få veta INNAN köp. När man ärligt talar...
2
Svar
29
· Visningar
3 218
Senast: tomten
·
Ekonomi & Juridik Har min häst i ett större stall (ca 40 hästar). Boxarna är uppdelade i 4 sektioner kan man säga och i princip alltid har det varit minst...
Svar
5
· Visningar
2 000
Senast: Martina_m
·
A
Ekonomi & Juridik Vad tjänar man på att ta eget foder igentligen? Jag menar man måste antigen skaffa marskiner eller hyra in någon som gör det. Sedan...
2
Svar
33
· Visningar
3 654
Senast: Yrrol69
·
Ekonomi & Juridik Halloj! I vintras började vi hacka sten, och nu är renoveringen av stallet näästan klart. Det som återstår är målning +...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Vindruviz
·
V
Ekonomi & Juridik ja jag behöver alla möjliga tips på en bra och hållbar vinterhage så fram med tips och ideer kring hagmatrial mm // vickis som...
Svar
13
· Visningar
1 953
Senast: Asa_S
·
E
Ekonomi & Juridik Har lite funderingar av juridisk natur,,min kompis häst gäller det. Om man som privatperson säljer en häst till någon som har reg...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: LIA
·
Ekonomi & Juridik hej, jag har två hästar hemma , var av en är foder , dom är inte vänner och foderhästen är väldigt på min häst sparkar och biter henne...
Svar
6
· Visningar
1 950
Senast: melen
·
Ekonomi & Juridik Har en 17-årig tjej som är intresserad av att bli medryttare på min häst, och eftersom jag bara har haft medryttare i 25:årsåldern...
Svar
8
· Visningar
1 769
Senast: Modett
·
Ekonomi & Juridik Tråden kankse ska ligga nån annan stans?! Undrar om man kan avskriva sig eventuellt ansvar när man säljer en häst som senare visar...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Masse
·
A
Ekonomi & Juridik Min kompis har en häst på foder här hos oss.. När hon och hennes kompis va ute och red för några dagar sen så kom de en bil bakom...
2
Svar
31
· Visningar
3 025
Senast: Cizma
·
C
Ekonomi & Juridik Finns det några studenter som har problem att få det gå runt med ekonomin och hästen?! Hur gör ni!?
Svar
17
· Visningar
1 241
Senast: Atalantha
·
Ekonomi & Juridik Jag måste bara fråga en sak som jag undrat läänge. De som åker utomlands och tar hästjobb, åker de bara ner efter typ telefon-kontakt...
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Om länsstyrelsen gör en oanmäld kontroll hos mig, tex efter en anmälan, får dom klampa in hur som helst i mitt stall och eller i min...
2
Svar
24
· Visningar
3 512
Senast: athena
·
Ekonomi & Juridik Ni stallägare, om en person kom och frågade om de fick hyra en stor box till två föl, skulle ni ta ut hyra för två boxplatser då? Nu...
2
Svar
32
· Visningar
3 009
Senast: Sar
·
H
Ekonomi & Juridik Undrar hur ni har gjort som har starta eget. Vore kul att läsa hur ni har kommit dit ni är idag=) Hur ni får allt gå ihop, hur mycket...
2
Svar
25
· Visningar
3 087
Senast: Ametist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp