Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Ekonomi & Juridik Hej! För tre månader sedan sålde jag en häst (varmblodstravare, 11år) som jag haft i 2, 5 år. När jag köpte hästen besiktigade jag...
Svar
6
· Visningar
3 061
Senast: Lisa_S
·
M
Ekonomi & Juridik För några veckor sen lyckades jag ta mig ifrån det VÄLDIGT dåligt skötta stallet jag stod inhyrd på. Nu är det inge inackorderingar kvar...
Svar
13
· Visningar
2 765
Ekonomi & Juridik Jag har lite funderingar om vilket strö som egentligen är mest ekonomiskt. Det jag har att välja på är kutterspån 75:-/bal den vanliga...
2
Svar
23
· Visningar
2 965
Senast: cutty
·
T
Ekonomi & Juridik Sitter här och slösurfar på forumen. Jag har på flera ställen stött på resonemangen att man inte ska lägga sig i, inte anmäla när något...
Svar
13
· Visningar
1 712
Senast: Teilani
·
Ekonomi & Juridik Hej! Här kommer en del tankar på hur mitt kommande företag kommer att se ut... Jag vill gärna ha tips och ideér från er som gjort/gör...
2
Svar
33
· Visningar
3 157
Senast: NNH
·
Ekonomi & Juridik Vad har ni betalat för hö i år? Skriv gärna även vart ni bor och vad det är för kvalitet och värden :)
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: KungTulle
·
Ekonomi & Juridik Lånade ut min häst på foder, vi skrev fodervärdskontrakt, ett sånt färdig skrivet man köper samt att vi skrev till en bilaga som båda...
Svar
15
· Visningar
1 807
Senast: Centaur
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig lånat ut någon häst på foder och heller aldrig haft någon foderhäst.Hur gör man med försäkringen? Tex om fodervärden står...
Svar
12
· Visningar
3 365
Ekonomi & Juridik Hej! Har letat länge efter går att hyra och även gårdar att köpa, men det är ju helt hiskeligt hur dyrt allt är. jag trodde att nu med...
Svar
18
· Visningar
7 024
Senast: Texaz
·
Ekonomi & Juridik Var inne på Hästnet idag och surfade runt lite dödtid. Inte varit inne på ngra månader, så har kanske missat ngt. Är det bara jag eller...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 130
Senast: NilaD
·
Ekonomi & Juridik Hur kan man ta redan på om ett försäljningsstall är seriöst eller inte och om de eventuellt har några anmälningar på sig? Man blir ju...
Svar
2
· Visningar
1 619
Ekonomi & Juridik Nu tror jag att jag har en ide!:idea: Kommer ha 5 islandshästar på lösdrift i sommar, 2 årsföl, och dom andra är 7, 15 och 26...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Vars kan man köpa kondensduk och vad ligger priset på? Har letat på olika byggaffärer på nätet men inte hittat något. Heter det något...
Svar
2
· Visningar
3 254
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte ett sto för ca: 1½ månad sedan. Vid provridningen uppvisade hon då säljaren red att hon hade temperament. Hon småreste sig ett...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 161
Senast: Favina
·
Ekonomi & Juridik Vi är sugna på att gå in i budgivning på en gård men skulle behöva lite hjälp att reda ut en del begrepp. Åkermarken har vi ganska god...
Svar
9
· Visningar
1 970
Senast: moiran
·
M
Ekonomi & Juridik jag har blivit tillfrågad om att köpa en häst.. hästen ifråga är frysmärkt men av röriga omständigheter är hästen inte registrerad..den...
2
Svar
23
· Visningar
1 923
Senast: Immer
·
C
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hej alla häst älskare. vill bara höra om någon mer än vi blivit utnyttjade och lurade:cry: Skrev fodervärds avtal om Hästen Elmer...
2
Svar
35
· Visningar
4 984
Senast: mysko
·
M
Ekonomi & Juridik Hej! Vi håller på att se över våra försäkringar på hästarna nu och har begärt offert från flera bolag och nu börjar dom trilla in. Som...
2
Svar
20
· Visningar
2 738
Senast: Sockertoppen
·
Ekonomi & Juridik Min häst blev halt för ca 3 veckor sedan, jag misstänker hovböld och ber hovslagaren kolla. Han skor oxå om hästen eftersom han ändå...
Svar
16
· Visningar
3 289
Senast: cutty
·
S
Ekonomi & Juridik Någon som kan ge råd om hur vi ska gå till väga. Någon som vet vad det står rent juridiskt om följande: Jag och min mamma har en häst...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Anna_pann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp