Hästnyheter

Här hittar du hästrelaterade nyhetstrådar. Huvudmoderator: Gunnar

Filtrera med prefix:

Hästnyheter (Stallmagasinet) Imorgon, torsdag är det dags för en av årets stora händelser i USA, NRHA:s store reiningfuturity. I år är det mer...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Folkbladet) En islandshäst har knivskurits i trakterna av Erstorp, söder om Finspång. Stoet gick i en hage när den utsattes för...
Svar
9
· Visningar
951
Senast: Inte_Ung
·
Hästnyheter (Corren) En häst som gått igenom isen på en damm i Flonstorp söder om Sturefors på måndagsförmiddagen kunde räddas tack vare en modig...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Folkbladet) Brott mot djur ökar - och det kan bero på internet. Det menar Ulf Åsgård, psykiater och expert på gärningsmannaprofiler...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Folkbladet) Polisen har svårt att komma åt gärningsmän som ger sig på hästar. - Det ska mycket till. Det är väl i princip om de blir...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (NT) Sex med djur måste bli straffbart. Det är förenat med så mycket lidande för djuret. Det menar Johan Beck-Friis, djurskyddsansvarig...
Svar
0
· Visningar
745
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Ridsport) Komikern Billy Crystals häst Beechnut, 27, är död. Crystal mötte hästen under inspelningarna av City Slickers 1991 och blev...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (NLT) Svenska foder satsar stort i Nossebro. I går öppnade en 160 kvadratmeter stor butiksdel med artiklar för häst, hund och katt...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (NÅ) Det råder full aktivitet vid Ålandstravet på måndagseftermiddagen. Veterinär Nils Ronéus från Hästsjukhuset Solvalla är på plats...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (NT) Bättre tillsyn av hästarna är i praktiken det enda skyddet djuren kan få. - Obehagligt! Det är otroligt att det finns så många...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Tora
·
Hästnyheter (SMP) En stor del av fritiden lägger Rebecca Hjalmarsson i Tingsryd på hästarna. Hon och hennes syster har sju ponnyer. I vår blir de...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (NT) Fotografen Peter Gerdehags utställning Hästmannen dokumenterar ett liv i otid. I går var det vernissage på Arbetets museum...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Ridsport) En rekordliten ponny såg dagens ljus i Australien för drygt en vecka sedan. Det lilla stoet är endast 38 centimeter hög och...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Lokaltidningen) Ute på lekplatsen nalkas stoet Safira hindren. Mikkel Oster pratar med henne, pressar i luften med sin käpp och så tar...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (LP) JAG ÄR HÄSTBITEN. NÄR JAG VAR YNGRE hade jag egen häst, men sedan tog andra intressen över. Nu har jag börjat rida igen, men jag...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (NT) Häststoet hittades död i hagen med svåra inre skador. Anders Nilsson blev uppringd i hemmet den 8 oktober. Han fick besked att...
Svar
3
· Visningar
663
Hästnyheter (Ridsport) Den italienska vagnshästen Birillo dog när han blev påkörd av en lastbil i Rom...
Svar
0
· Visningar
554
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Aftonbladet) Elitloppstvåan Thai Tanic visade fin form under måndagskvällens tävlingar på Färjestad. Hästen var överlägsen och vann...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Travronden) Lutfi Kolgjinis Glen Kronos svarade för en imponerande insats i Prix Marcel Laurent (110.000 euro) på Vincennes på...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Aftonbladet) En av Norges skickligaste amatörtränare Martin Hoel skadades i en olycka under fredagen. Hoel var ute och körde en häst...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp