Bukefalos 28 år!

Polisen: Håll bättre uppsyn över djuren!

Sv: Polisen: Håll bättre uppsyn över djuren!

Tänk vad tråkigt att man inte kan få den minsta hjälp av polisen. Inte ens när det har varit flera fall på samma geografiska område under kort tid.

Vad skall man göra igentligen? Låsa in hästarna dygnet runt i ett stall med larm?

Så fort det händer något sådant här och det tas upp på Buke så skrivs det alltid att dessa sjuka människor borde låsas in och nyckeln kastas bort (eller ännu värre saker). Då skriver alltid samma personer att det är så fel att skriva så och man skall inte göra det osv.

Men vad sjutton skall man göra när man inte ens kan få hjälp av polisen? Snart är det bara medborgargarden som gäller. Hästägare som går ihop och kontrollerar så att hästarna ej utsätts för några övergrepp. Tänk att det gått så långt att tom polisen erkänner att de inte kan göra något utan det är i princip upp till den enskilda hästägaren att förhindra att någon våldför sig på ens häst. Sorligt.............

Mvh

Tora
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 536
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag har gått 24 gånger hos psykolog nu, har sista på onsdag. Det enda jag fått höra innan är hur bra det är, så jag tror mina...
2
Svar
35
· Visningar
4 086
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp