Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har ett reg vbl (har reg pappret) Jag har förstått att han måste ritas av men måste han chippas?? Eller vad är det jag behöver göra...
Svar
7
· Visningar
887
S
Hästmänniskan Köparen har alltid undersökningsplikt vid köp av häst. Säljaren har alltid upplysningsplikt vid försäljning av häst. Vem tycker ni...
Svar
12
· Visningar
2 585
Senast: pomelo
·
S
Hästmänniskan Vad betalar ni för era stallplatser, hur ligger dom? centralt, utåt vishan? Hur är stallet och vad ingår i stallhyran? betesmarker osv...
2
Svar
22
· Visningar
1 803
Senast: popeye
·
Hästmänniskan Ev så säljs min stora ponny (hoppas!) på fredag men jag undrar bara hur jag gör nu innan passet har kommit?? (skickade i väg papprena...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Francess
·
D
Hästmänniskan Har nu efter mycket vånda o miljoner tårar sålt vår ponny. Nu har vi bara en häst kvar och den kommer vi att behålla livet ut - känns...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: alisson
·
Hästmänniskan Göra bete av \"skog\" En konstig fråga kanske, men kan man göra bete av skogsmark? Har hittat ett hus med mark som vi ev skulle kunna...
2
Svar
24
· Visningar
5 318
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Var någonstans finns blanketter och info för pass till vbl??
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Ahi
·
Hästmänniskan Hur breda springor kan man ha mellan brädorna som är väggar på ett höloft? Vi håller på och fixar iordning stall hemma och vårt uthus...
Svar
14
· Visningar
1 893
Senast: Krabban
·
R
Hästmänniskan När man lägger ut bilder här på Gnägg, är det tillåtet att läggga ut bilder man fotograferat på en hopptävling, trots att man inte...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: twinstar
·
P
Hästmänniskan Är det någon som har det? hur funkar det? om jag till exempel handlar för 1000 kr o vill betala detta direkt när räkningen kommer, går...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: pinky
·
P
Hästmänniskan Juridikfråga, men om hundar..... För en tid sedan sålde jag en kull hundvalpar. Priset var relativt lågt och jag tog en handpenning på...
Svar
5
· Visningar
1 230
Hästmänniskan Fick idag på posten de nya förbättrade villkoren på ena hästens försäkring. Då jag har mina hästar i 2 olika bolag, så ser jag ju vilka...
Svar
12
· Visningar
983
Senast: kopparberg
·
U
Hästmänniskan Jag har läst igenom massor av gamla trådar men kan ej finna det bästa svaret. Köpare är person A säljare är person B alternativ...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Den_Lille
·
Hästmänniskan Jag ska snart köpa min första transport (oh, ljuvliga tanke). Har dock inte riktigt förstått detta med totalvikt osv. Vi har en saab 900...
Svar
13
· Visningar
2 191
Senast: saxen
·
L
Hästmänniskan Om man har en importerad häst med utländskt hästpass, måste man då skaffa svenskt pass till hästen eller göra något annat speciellt när...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: psychogrrl
·
Q
Hästmänniskan Är det billigare att låta hästen gå lösdrift året om än att ha den uppstallad. Då menar jag om man har den hemma alltså. Dessutom är den...
Svar
14
· Visningar
1 426
Senast: crazy
·
Hästmänniskan Skickade iväg papprena om passreg i tisdags och kom på nu att jag kanske glömt ngt papper.. Jag skickade med: *Chip pappret *Id...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: piggis_83
·
Hästmänniskan Bara för att jag är nyfiken. Vem finansierar provtiden? För säljaren borde väl inte kunna t.ex. säja upp stallplatsen ifall hästen...
Svar
7
· Visningar
798
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan vad tycker ni är rimligt? box i ombyggd ladugård, stora hagar dock inte mycket träd i dem (tyvärr), in,- utsläpp, fodring (kraft 2ggr...
Svar
9
· Visningar
2 096
Senast: panzy
·
P
Hästmänniskan http://www.asvh.se/asvh/Hstpass_684.asp#bookmark8 Om man nu har registreringsbevis, går det att skicka in dom och få ett pass tillbaka...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Tasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp