Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Jag ska köpa en häst där säljaren befinner sig i en tvist med den de köpt hästen av. Jag har meddelat att jag inte törs ta emot hästen...
Ekonomi & Juridik
Med anledning av min pågående andra tråd....seriöst, jag måste kolla med er alla därute..Är ni registrerade som ägare på era hästar? Har...
Ekonomi & Juridik
En hypotetisk fråga...
Om man som stallägare säger upp en inackorderad enligt den uppsägningstid som står i kontraktet och det sen...
Hästmänniskan
Jag har nu så gott som sålt min häst som är försäkrad i en A1:a i Agria. Hon hade ett lättare kolikanfall för lite mer än 1 månad sedan...
Ekonomi & Juridik
Jag är en hästälskare, brinner för hästarna, vill hela tiden utveckla, förbättra, komma på bättre lösningar, få in mer pengar, göra det...
Ekonomi & Juridik
... Vet knappt ens vad det heter :o
På onsdag är planen att jag flyttar hästen till nytt stall. Jag är 18 år och det är första gången...
Ekonomi & Juridik
Jag skulle gärna vilja få lite tips på hur jag enklast gör med mitt kommande hästköp:-) Hästen i fråga finns redan hos mig då jag haft...
Ekonomi & Juridik
Hej!
Jag inakorderade min häst i ett stall en bra bit bort. Vi hade inte gjort upp ett kontrakt varken mundligt eller skriftligt om...
Hästmänniskan
Är 49 år och äger ett varmblod o sköter om 3 andra hästar och ifredags när ja skulle släppa ut ägarens häst på 180 mankhöjd o 800 kg så...
Ekonomi & Juridik
alltså, nu vill jag ha råd av er.
hästen jag köpte och som inte fixade omställningen for alltså tillbaka till sina förra ägare.
dom...