Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag är en tjej på 16 år som funderar på att löpa min första stora häst. Det råkar vara så att jag är väldigt intresserad av att skaffa...
Svar
12
· Visningar
1 987
Senast: fjordtokan
·
Gnägg På sommarbetet 2012
Svar
0
· Visningar
249
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Det har ju varit en hel del regn det senaste halvåret och det märks verkligen i markerna. Min lösdrift /uteboxar som står direkt på...
Svar
9
· Visningar
1 847
Senast: Yrja
·
Anläggning En bekant till oss hyr in sig i ett stall som är avsett för hästar i ponnystorlek. Takhöjden i stallet är 2.20 m. Hon själv har ponnys... 2
Svar
37
· Visningar
4 824
Senast: Rufss
·
Anläggning Hur ska jag räkna ut hektaren på denna bit? Sidorna är 300m*350m*350m, jag upskattar arealen till 4-4,5 hk men behöver veta mer... 2
Svar
25
· Visningar
19 692
Senast: tinissen
·
Hästmänniskan Sitter just nu i en situatuion som jag tycker är ganska jobbig. Har en häst på foder sen i tidigare i år. Samma häst som jag började...
Svar
12
· Visningar
2 111
Senast: Zipp2010
·
Hästmänniskan Tittar på annonser dagligen och möter ganska ofta meningen "Hemmet viktigare än priset!" i slutet av annonsen. Har själv använt den...
Svar
14
· Visningar
3 467
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan funderar ju på att flytta från nuvarande stall. Dock med studentbudget blir de sannolikt stall utan manege. Vill dock fortsätta gå på de... 2
Svar
20
· Visningar
3 278
Senast: Aquakatt
·
Svar
0
· Visningar
127
Senast: lillbeka
·
Ekonomi & Juridik En vän till mig fick nyligen sin bil skadad av en av grannens hästar som rymt ur hagen. Bilen stod parkerad på min väns tomt, hästen har... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 100
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Om hästar tas emot profesionellt för att tränas mot betalning, vilket ansvar har då tränaren om hästen drabbas av smittsam sjukdom...
Svar
14
· Visningar
2 298
Senast: gulan
·
Ekonomi & Juridik Drömmen är att skaffa stor gård, bygga ridhus och starta verksamhet i någon form. Jag jobbar hemifrån och hade inte tänkt leva på... 2
Svar
23
· Visningar
3 344
Senast: Jonaz
·
Hästmänniskan Hej på er. Har lite funderingar jag vill lufta.... Jag har varmblodsvalack som jag slitit som ett djur för att få i bra form och han...
Svar
8
· Visningar
1 697
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Diffus rubrik kanske. Jag kommer säga upp min medryttarhäst snarast och kommer då ha en uppsägningstid till mitten av nästa månad. Min...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag står uppstallad i ett stall med 10 hästar, där man delar på utsläpp på helgerna. På vardagarna ingår täckespåtagning, vi har även... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 979
Senast: Mitrolle
·
Ekonomi & Juridik Hej! Nu är det så att jag undrar om någon av er har erfarenhet från ett ställe där ni haft praktik? Tanken med min praktik är att...
Svar
12
· Visningar
1 656
Senast: Bowman
·
Hästmänniskan Jag befinner mig i en knepig sits just nu och hoppas få lite feedback och idéer om vad man kan göra i en sån här situation! Jag har... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
14 648
Senast: Nixehen
·
Ekonomi & Juridik Jag ska eventuellt ta över ett inakoderingstall, men inte så många tjänster erbjuds, men jag kommer erbjuda från inget till fullservic...
Svar
17
· Visningar
2 288
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har en bokföringsfråga, som jag hoppas att någon klok människa ska kunna hjälpa mig med... Har bokfört alla kostnader som...
Svar
9
· Visningar
2 893
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka