Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har köpt en häst som saknar hästpass, enligt stc så utfärdades ett pass på hästen 2009. Men de jag köpte hästen av sa att hon inte...
Svar
13
· Visningar
1 620
Senast: CK
·
I
Hästmänniskan Just nu har jag pålle på lösdrift i ett stall där jag helt enkelt inte trivs. Det är konstant tjafs och dålig stämning. Man vet aldrig... 2
Svar
22
· Visningar
2 658
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik På förekommen anledning så anser tydligen Länstyrelsen att man måste kunna stänga överdörren i en engelsk box. Är det så? Låter... 2
Svar
21
· Visningar
3 282
A
Hästmänniskan Är det 1;a maj hästarna får börja gå ute om nätterna utan vindskydd? 2
Svar
35
· Visningar
3 253
Senast: Girasol
·
Hästmänniskan Igår fick min älskade häst stilla somna in på Ultuna efter att ha fått akut kolik med tarmvred på både tunn och tjocktarm, Vet sa att...
Svar
8
· Visningar
1 494
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Undrar om ni har några bra tips på vad för övningar man kan göra på hästryggen för att få bättre balans och kordination...
Svar
8
· Visningar
1 616
Senast: Emira
·
Hästmänniskan :bow:Hej! Jag funderar på att gå Ingelstad naturbruksgymnasium. Någon som har gått där? Är det bra/dåligt? Tack på förhand!
Svar
0
· Visningar
766
Anläggning Sitter och kikar runt lite då funderingar finns att byta ut boxinredningen i lilla stallet då vi ändå skall ändra tillbaka till vanliga...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: gylle
·
Ekonomi & Juridik Jag ska sälja en häst (åt annan part). Jag har tidigare gjort detta som företagare, och då tagit dygnavgift + procent. Den här gången...
Svar
6
· Visningar
1 122
Anläggning Skapat ett anonymt nick så ingen vet vem jag är, är lite kännsliga funderingar. Har fått reda på att anläggningen jag står på ev är...
Svar
15
· Visningar
2 327
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan (moderator får gärna flytta tråden, vet inte riktigt var den hör hemma) Herregud, jag sitter och skakar och gråter och kan inte tro... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 758
Senast: Modett
·
Hästmänniskan Jag har ett ganska stort bekymmer som jag MÅSTE ta tag i nu. Jag är väldigt sned i min kropp och jag känner att det hämmar min ridning...
Svar
19
· Visningar
1 936
Senast: Coolfrees
·
Gnägg Jag var inne och kollade lite hästannonser på skoj som man alltid gör (;)) och hittade en superfin ponny med QE som pappa och ett... 2
Svar
25
· Visningar
8 927
Senast: Eastwick
·
Ekonomi & Juridik Hovslagaren som använts i stallet där jag är medryttare har bestämt sig för att inte ha firma längre. Hovis är utbildad och har haft...
Svar
3
· Visningar
1 489
Hästmänniskan Har nu beslutat mig att sälja min första häst, har köpt en unghäst som jag vill satsa på och jag har absolut inte tid eller pengar för 2...
Svar
3
· Visningar
2 371
Senast: Pettsson
·
Anläggning Såg detta klipp på svt play, spola in 30;40 min in i filmen. Sedan dyker underlaget upp en stund efter...
Svar
4
· Visningar
1 316
Senast: _Viva_
·
Ekonomi & Juridik Vi har nu en disskution i om man bara kan hämta hem sin häst från en fodervärd om denne har slutat betala för dels stallplatsen, maten... 2
Svar
23
· Visningar
3 670
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Har jag lagt tråden fel så får ni gärna flytta den, men jag tror att den ska ligga rätt. Nu är det så att jag har blivit erbjuden...
Svar
6
· Visningar
2 926
Senast: KungTulle
·
L
Ekonomi & Juridik Den 1 oktober blir jag tvingad att byta till en annan box, där ska jag stå i ca 3 veckor tills jag får den boxen jag igentligen ska ha (... 2
Svar
30
· Visningar
2 974
Ekonomi & Juridik Jag undrar om någon blivit stoppad av polisen och då kört ett ekipage som man egentligen inte får? Vad hände? Vad jag har hört så får... 2
Svar
36
· Visningar
4 588
Senast: Ingridl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023