Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

N
Hundhälsa Jag har en bekant som har en blandrastik som hon har tagit en andra kull valpar på. Förra gången blev tiken extremt mager och mådde...
2
Svar
22
· Visningar
3 070
Senast: Grana
·
N
Hundhälsa Min tik hade sitt första löp i slutet av 2008 (slutade löpa första dagarna i dec) Efter löpet fick hon svullna "tuttar" och jag antog...
Svar
3
· Visningar
24 366
Senast: Jaahl
·
E
Hundhälsa Hej hej! :) Upptäckte förut att min amstafftik på 1.5 år verkar ha tappat typ toppen av en tand, ingen av "huggtänderna" utan en lite...
Svar
3
· Visningar
2 421
Senast: Bebben
·
Hundhälsa Nu är det så att vår lilla hund har diarre. Vad kan man ge henne utan att hon ska få ut det lika fort igen ? Just nu får hon bara...
Svar
12
· Visningar
15 662
Q
Hundhälsa Vad kan det vara? Han hostar lite flämtande för att sen avsluta med en harkling, liknande som om han har satt något i halsen...
Svar
7
· Visningar
22 322
Hundhälsa Lilla Leia är magsjuk :( Saken är den att hon inte får behålla ngt alls, inte ens vatten. Hon dricker men det kommer upp lika fort igen...
Svar
12
· Visningar
1 464
Senast: soma
·
Hundhälsa Vad kan det vara med mina föräldrars hund? Han började halta helt plötsligt igår under eftermiddagen. Mamma hade varit ute med honom på...
Svar
2
· Visningar
811
Y
Hundhälsa Har kollat runt lite och börjar fundera på om vår hund har noskvalster. Han nyser några gånger varje morgon och sen oftast några gånger...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Yoggi
·
J
Hundhälsa Jag är hundvakt till en 5 månaders valp över helgen. Idag när jag rakade nos och tassar på den såg jag att den var mycket mjällig och...
Svar
2
· Visningar
1 264
Senast: jappisen
·
Hundhälsa Min mammas hund har/hade erlichia. Hon började halta och hade väldigt ont i kroppen. Hon fick behandling, men har börjat halta igen och...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: jappisen
·
V
Hundhälsa Har en schäfervalp på snart 6 månader och häst. Min stallkompis säger att jag gott kan ta med valpen då jag rider, men jag vill inte...
Svar
13
· Visningar
1 404
Senast: Nera
·
Hundhälsa nu är jag arg....:mad: betalar en jävla massa pengar till försäkringbolaget och hunden är reserverad i bakbenen!!! Nu är de så att...
Svar
1
· Visningar
3 424
P
Hundhälsa Behöver få lite råd. Jag har två stycken blandisar. På den yngre av de två upptäckte jag en ruva i nacken för någon dag sedan. Nu i natt...
2
Svar
22
· Visningar
18 760
Senast: lundborg
·
Hundhälsa Var 11+ ar boxertik har artros i ryggen samt ett relativt nyskadat ledband i ena knaet, men ar i ovrigt frisk och kry. Veterinaren...
Svar
13
· Visningar
5 347
Senast: Calazirya
·
Hundhälsa Jag ska avmaska den yngre hunden, bör jag även avmaska den äldre samtidigt?
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: dpmatte
·
N
Hundhälsa Idag när jag kom hem så upptäckte jag att min schäfer tik på 2 år har tappat en framtand, Hon hade den igår kväll, så den måste ha...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Tvättade min hund med ohyreschampot Antiparasite för nästan 2 veckor sedan nu, trättade och sköljde av sedan tvättade igen och lät verka...
Svar
9
· Visningar
1 790
K
Hundhälsa Finns det någon här inne som har erfarenhet av att ge kortisoninjektion till en äldre hund med armbågsartros? Jag vet att det inte är...
Svar
5
· Visningar
5 093
Senast: Alexandra_W
·
P
Hundhälsa Sedan ca 1-1,5 månad bakåt har vår 11 årige blandras hund (schäfer, dobberman, labrador) tappat större mängder päls. Han har inte blivit...
Svar
8
· Visningar
7 414
Senast: Trani
·
Hundhälsa jag vet inte alls om det kan vara att hon blir kall om tassarna men idag märkte jag för första gången att hon ibland hoppade på 3 ben...
2
Svar
21
· Visningar
5 232
Senast: tinissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp