Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Mina hästar är inte grundtränade i rundpaddock mm, endast ledhanterade, stå stilla, flytta för tryck, komma till grinden närhelst man...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: Bia
·
F
Träning Hej! Någon som vet om det finns möjlighet att gå kurs med unghäst(ponny)? Var hittar man info om kurser mm? Min lilla C-ponny på 2½ är...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: Francess
·
V
Träning Kan era hästar stå lösa i tex. stallgången? Eller går de bara iväg? Har tränat lite med Vilden och nu står han still både i stallgången...
2
Svar
35
· Visningar
1 819
Senast: cryingbabygirl
·
B
Träning Mina hästar är inte grundtränade i rundpaddock mm, endast ledhanterade, stå stilla, flytta för tryck, komma till grinden närhelst man...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: space_cowgirl
·
S
Träning Med att sent kasterade häst (detta en shettis som blev kasterad vid 6år ålder) biter en annan häst illa i ansiktet/halsen varje dag? Min...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: arabia
·
H
Träning ...jag undrar hur man ska använda sina skänklar när man rider på volten, eller på böjt spår. Ska man trycka med ytterskänkeln så att...
Svar
15
· Visningar
5 321
Senast: Sirisiri
·
B
Träning Hej första gången jag skriver här. Idag fick jag reda på en för mig ganska upprörande sak. En 11 årig flicka fick ett varmblod av...
2
Svar
29
· Visningar
2 291
H
Träning Men tycker det är strider mot allmänt hästvett att ständigt ge hästar godis om det inte är i träningssyfte. Det är väl upp till var och...
2
Svar
31
· Visningar
2 331
Senast: Jet
·
B
Träning Fick hem ett 8 årigt shiresto i går, mamman till den 1 1/5 åriga shiren jag redan har hemma. Har även en varmblodstravare på 3 år. Allt...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: älgen
·
Träning Så fort jag ställt upp pållan i stallgången så börjas det. Tugg Tugg Gäsp, tugg tugg... o.sv. Även i boxen ibland när hon står och...
Svar
15
· Visningar
2 860
Senast: oidipus
·
L
Träning ja tycker att det är orättvist mot hästen att bara låta den få gå i padock 7 dagar i veckan,samma övningar dag ut å dag in! de rider...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: Carolrita
·
B
Träning Jag vet inte vad jag ska göra. Kanske är jag bara fånig och krånglar till det. När nu hästen äntligen börjar bli bättre och ridningen...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: bengall
·
S
Träning Min häst bitar jämt i tyglarna,,,så fort vi ska gå ngnstans! Han följer mig jättefint under ledning men han vill alltid ha dom där...
2
Svar
29
· Visningar
1 985
Senast: SaraMara
·
Träning Och bara lite skryt ;) Hur är era hästar när andra hästar skyggar, busar, dummar sig osv? Hakar de på? Reagerar de alls? Kan ni vara...
2
Svar
22
· Visningar
1 697
Senast: kopparberg
·
L
Träning Jobbar i ett unghäststall på travet en helg i månaden + lite lov. Är min helg nu och det finns en relativt ny häst i stallet. Har fått...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Lindi
·
P
Träning Att majoriteten av alla ridskolor har spiltor vet nog de flesta, men hur bra är det egentligen? Är det någon av er som häst och som har...
2
Svar
33
· Visningar
2 528
Senast: Cinzano
·
A
Träning Hej,jag har ett hbl sto föl född i maj ,2003.Jag undrar lite vad man gör med ett föl i den åldern? Jag brukar ha henne på gången max 10...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Hästbiten
·
S
Träning och skulle vilja få lite tips på ledarskapsövningar. Pållen är väldigt hög i rang (hobby-hingst) och tycker uppenbarligen att jag är...
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: caprice
·
Träning Jag blev av min häst idag... Jag har ju märkt klart och tydligt att det går framåt för oss och att han har blivit mycket lugnare, men...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: babsan
·
T
Träning Hej! Pga av en operation så kan jag inte rida på flera veckor och måste hålla mig på marken. Hästen jag är medryttare på och jag har en...
Svar
1
· Visningar
841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp