Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Att majoriteten av alla ridskolor har spiltor vet nog de flesta, men hur bra är det egentligen? Är det någon av er som häst och som har...
2
Svar
33
· Visningar
2 536
Senast: Cinzano
·
A
Träning Hej,jag har ett hbl sto föl född i maj ,2003.Jag undrar lite vad man gör med ett föl i den åldern? Jag brukar ha henne på gången max 10...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Hästbiten
·
S
Träning och skulle vilja få lite tips på ledarskapsövningar. Pållen är väldigt hög i rang (hobby-hingst) och tycker uppenbarligen att jag är...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: caprice
·
Träning Jag blev av min häst idag... Jag har ju märkt klart och tydligt att det går framåt för oss och att han har blivit mycket lugnare, men...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: babsan
·
T
Träning Hej! Pga av en operation så kan jag inte rida på flera veckor och måste hålla mig på marken. Hästen jag är medryttare på och jag har en...
Svar
1
· Visningar
842
R
Träning Min häst har börjat med att springa iväg när jag ska hämta henne från hagen. Jag har oftast grimman bakom ryggen och jag kommer kanske...
2
Svar
22
· Visningar
1 926
Senast: Rianimare
·
B
Träning Hej Min lilla ponny en cponny. Har börjat med den roliga(för henne roliga) sysslan att kasta åt sidan och bocka som en galning när man...
Svar
2
· Visningar
1 121
Senast: sante
·
T
Träning Redan när jag köpte mitt tinkersto för ett år lade hon tungan över bettet. Lyckades inte få rätt på det utan rider m hackamore, men det...
2
Svar
39
· Visningar
2 084
Senast: Balderum
·
Ridning Jag har aldrig i hele mitt liv behövt sätta i gång hästar efter skador och längre ville perioder. Så jag har ingen erfarenhet av detta...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 349
S
Träning Idag var jag med om något underligt, nämligen att en häst trotsade mig avsiktligt. Jag ska förklara mig(och försöka göra det...
2
Svar
22
· Visningar
2 147
Senast: sadelvan
·
F
Träning min medryttarhäst håller på och buffas hela tiden, och jag gilar det INTE, för han har stort och tungt huvud. Buffas när jag hämtar...
Svar
7
· Visningar
1 164
Senast: ylvalill
·
Träning Jag skulle ju träna min häst på att rida ut ensam. En massa saker har kommit emellan (jobb t.ex.) så i dag var första dagen. Och hästen...
Svar
12
· Visningar
1 253
Senast: caballus
·
S
Träning Igår så fick jag gå på honom för att han, lite pigg, bara fattade galopp när jag skulle trava, hur jag än gjorde så blev det...
Svar
12
· Visningar
1 050
Senast: caballus
·
B
Träning hur långt bör repet vara? Jag tänkte köpa mig lite rep och göra mig grimskaft av, men vet inte riktigt hur lång jag ska göra den. 2m...
Svar
10
· Visningar
2 714
Senast: bengall
·
N
Träning Jag vet en shettis på över 20 år som står i en ladugård utan fönster utan hästsällskap (möjligen ankor till sällskap)hela vintern och...
Svar
3
· Visningar
828
B
Träning Hej allihop. Mitt sto har periodvis varit strulig att få in från hagen. Denna period är värre än värst just nu och jag kan få hålla på...
Svar
10
· Visningar
1 057
Senast: millec
·
R
Träning Kan någon ge mig några bra exempel på vad man kan kan göra när man ska träna lydnad?
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Rianimare
·
B
Träning min häst är jätte jobbig! hon bockar,sticker iväg ibland och ibland stannar hon bara och absolut inte vill gå framåt. någon som vet vad...
Svar
14
· Visningar
1 830
Senast: Little_Chance
·
N
Träning Hejsan! Jag har en foderhäst som jag har haft i ca 2 veckor. När man tar in honom i stallet och han är själv så blir han jättenervös...
Svar
14
· Visningar
988
Senast: Niiina
·
H
Träning vad gör ni med era 1 åringar? :banana: :banana: :banana:
Svar
3
· Visningar
909
Senast: pirran96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp