Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Jag skulle behöva hjälp med min sköthäst. Han är en 17 årig islandshäst... eftersom att han är ridskolehäst så är det inte bara jag som...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: blondie1989
·
S
Ridning Min häst är lite märklig, jag vet inte om det är självförtroendet eller vad det är... Hon vägrar prova något nytt. Säg att man rider på...
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: sanwan
·
U
Ridning Min dam har blivit turbopigg på sistone - ännu piggare än vanligt... Och då får jag lite svårt med hur jag ska göra. När hon ångar på...
2
Svar
34
· Visningar
2 536
Senast: Rikkan
·
T
Träning Ja det kan man säag att min stackars pålle är :( Jag viste att han var svårlastad för det fick vi erfara när vi hämtade honom...men nu...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: TurboDevil
·
Träning Jag har ett shetlandssto och igår när jag och min mamma skulle hugga en gran i hagen betedde sig min shettis sig väldigt ouppfostrat...
Svar
2
· Visningar
928
A
Träning Jag har sedan oktober ett halvblod som inte har NH tränats förrut, han är 13 år. Nu har det blivit problem vid lastning, jag tog ut en...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Horsewhisperer
·
B
Träning hur hanterar man en häst som är rädd, orolig och går omkring på stället eller tom stegrar ibland när den står i stallgången? Det är när...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Ridning När jag och pålle rider och ska försöka träna så går det vanligtvis käpprätt åt helvete. Om jag barockar på ängen, för jag har ingen...
Svar
16
· Visningar
1 698
Senast: Fifflan
·
C
Träning I söndags skickade jag ner min häst till Ängelholm för undersökning. Han har visat hälta vänster bak, och inte velat lyfta höger bak...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: jojjo_blondin
·
C
Träning av att man aldrig galopperar den när man rider?? Det är inte ofta jag galopperar min häst och gör jag det så blir det typ 50 meter och...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: MissDiamond
·
N
Träning Vad gör man med en häst som bara stressar,slår upp huvudet,studsar och far när man skall galoppera? Nu har han i och för sig blivit...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: sassabrassa
·
S
Träning Hej..Vi har ett återkommande problem min häst o jag...Hon är rädd för att halka...Det går bra när hon är ute o går osv men i trängda...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Arabizar
·
Träning pa vad som ska handa nu. For tva veckor sedan anmalde jag min granne till Djurskyddsforeningen. Jag har lange retat mig pa hans satt att...
2
Svar
21
· Visningar
2 344
Senast: Jillybean
·
Träning Jag har lagt ett förslag till ram för en FAQ här bredvid. Tyck gärna till, fyll på med mer, dissa, vadsomhelst, bara ni reagerar. Ramen...
Svar
14
· Visningar
1 104
Träning Jag känner mig djup och filosofisk såhär på fredagskvällen, och så började jag fundera på det här med NH och jag, hur det egentligen har...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: mian1
·
G
Träning Jag har gjort ett fel i dag, som jag nästan skäms för att tala om. Men så tänkte jag att det kanske kunde vara till hjälp för någon...
Svar
7
· Visningar
1 117
Träning Hjälp! Jag är en sån där människa som inte klarar av att åka karusell, eftersom jag blir så alldeles fruktansvärt yr i mössan...
2
Svar
21
· Visningar
2 284
Senast: Immer
·
Träning Jag är lite nyfiken på hur alla använder eftergiften i sin ridning. Jag har ridigt för många tränare och vissa nämner den inte, andra...
2
Svar
29
· Visningar
4 880
Senast: Enigma
·
Träning Min häst går på lösdrift i en flock på 10 hästar. Det är blandat valacker och hingstar och de flesta är ganska unga. Ledarhästen är en...
Svar
2
· Visningar
2 460
Senast: SaraMara
·
M
Träning jag har nu under en tid haft problem med mitt sto när jag ska sitta upp, när jag ställer mig på trappen så går hon undan med rumpan så...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: mystar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp