Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Finns det någon här som sysslar med trickträning? Gärna i närheten av Norrköping eller Stockholm. Är nyfiken på att lära mig mer om det.
Svar
7
· Visningar
1 490
Ridning Jag rider alltid barbacka med undantag när jag ska på långritt. Jag har märkt att jag sitter snett när jag rider barbacka. Har sett på...
Svar
0
· Visningar
731
Senast: Popcorn
·
Ridning Varför varför varför får man ibland så ont i ljumsken/ljumskarna när man ridit? Och vad gör man åt det? Händer mig ibland, gör så ont...
Svar
6
· Visningar
6 994
Ridning Jag gjorde en megatabbe - glömde bort att se efter hur tränset skulle sitta innan jag plockade ner det i delar för att putsa. Detta är...
Svar
4
· Visningar
3 316
Senast: Hatsune
·
Hästhantering Som rubriken lyder så har jag för ett tag sedan köpt en ny häst. Ett swb sto. Hon är guda snäll och otroligt rolig att rida. Det enda...
Svar
3
· Visningar
1 609
Senast: diabla
·
Ridning Hejsan. När jag red igår så skulle vi hoppa (jag rider på en ridskola) vilket jag har varit rädd för vääldigt länge. Jag tyckte att...
Svar
18
· Visningar
1 593
Senast: Silja
·
Träning Hej alla! Nu vänder jag mig till er kloka och hoppas på tips på hur jag kan gå vidare med mitt problem...! Det är nämligen så att jag...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: alti
·
Ridning Vi har ett Holsteiner halvblodsto, 9 år som är på prov hos oss för köp. Hon kom från Tyskland för en månad sen och nu har vi börjat se...
Svar
14
· Visningar
2 159
Senast: caballus
·
Ridning Dottern och jag vill dela häst för vi hinner inte med varsin. Hon vill rida western och jag lite mer "engelskt" eller klassiskt eller...
Svar
13
· Visningar
2 313
Senast: Glimris
·
Ridning Ni vet den där känslan då man ridit ett pass eller en övning som man kan leva på i veckor!! Vi har på nått sätt tappat bort den! Är...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: Freeride
·
Träning När jag läser olika böcker och artiklar om sitsens påverkan så finns det en sak som förbryllar mig eftersom jag saknar konsekvens i...
Svar
12
· Visningar
3 481
Senast: via
·
Hästhantering Har lite av ett problem. Släppte ihop fjordstoet vi har på prov nu under veckan tillsammans med min islandsvalack. Hon gav honom ingen...
2
Svar
31
· Visningar
3 863
Senast: Pathmaker
·
Träning Hej! Jag undrar hur "duktiga" ni var på ridning när ni skaffade 1:a hästen. Tänker främst på er som skaffat häst i vuxen ålder? Var det...
2
Svar
34
· Visningar
3 539
Senast: Lobelia
·
Ridning Vad hittar ni på med era travare? Tips? Finns där något i skåne som man göra?
Svar
5
· Visningar
917
Träning Har ett femårigt varmblod (ej travtränad) som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, dels verkar hon inte hitta rytmen i traven så...
2
Svar
29
· Visningar
3 428
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Har en 2årig "left brain extrovert" ponny som jag tänkte börja arbeta lite med, målet är att köra in henne i höst och rida in henne som...
2
Svar
36
· Visningar
4 175
Senast: fjordtokan
·
Ridning Min lilla Häst har haft problem med si-lederna och haft sadlar som inte legat så bra. Skulle vara kul och höra lite.. Vad har ni för...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Zuzzi
·
Ridning Man läser ju endel annonser och i vissa står det "sent tagen" eller tex "inriden som 7-åring" eller liknande och sedan nåt följande tex...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 553
Senast: Centaur
·
Träning Letade efter liknande tråd och hoppas denna är postad rätt :) Min Friesertjej på 6 år är i princip grundutbildad och lite mer...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Twihard
·
Hästhantering Hej allihopa! Jag ska under våren flytta från stockholm till göteborg, både jag och min häst. Jag undrar hur jag bäst gör, är livrädd...
Svar
16
· Visningar
2 986
Senast: supersara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp