Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning för några år sen köpte jag en ridtravare som aldrig har varit ute på travet som inte var bra nog till det. Hon är nästan den suraste...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Krystalline
·
Träning Jag behöver lite tips på hur jag ska kunna lära min unghäst galoppfattning. Jag brukar passa på i en kurva att ställa i kurvan, lägga...
Svar
5
· Visningar
4 456
Senast: Blandrastik
·
Träning Hej! jag håller på att hoppa in men 5åriga halvblods valack, men vi har lite problem, han blir då tung i hoppningen, man får sitta enda...
Svar
5
· Visningar
1 466
Senast: hast_galen
·
Ridning Hejsan alla. Har ett ungsto på 5 år som bara är i grunden för sin utbildning. Problemet jag har började för ett par år sedan då hon...
Svar
17
· Visningar
3 032
Senast: Sar
·
Ridning På ridskolan jag rider på finns det en ponny som skjuter ut bogen på böjt spår, när man gör skänkelvikningar och sånt. När man ridit en...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: AlvaT
·
Ridning Hej! Jag har ett rätt jobbigt problem med min häst, som ibland gör att jag blir rädd och totalt tappar både lusten och motivationen...
2
Svar
28
· Visningar
4 549
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
89 464
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hästen jag börjat rida går ej att hämta i hagen (varken för mig eller nån annan). Måste ta in alla hästar och lämna hagen öppen mot...
Svar
14
· Visningar
7 095
Senast: kvandi
·
Träning Hejsan! Jag har en C ponny, Valack, 19 år, New Forest, Som ej kan stå uppbunden. Jag köpte honom för ett halv år sedan. Han är lite...
2
Svar
21
· Visningar
4 586
Senast: Rialavargen
·
Träning Jag rider ibland en ponny som när man börjar jobba med henne sänker huvudet och börjar tunga på bettet men då och då tungar hon liksom...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: LillaMuffin
·
Ridning just det här fallet funderar jag över hur pass tung ryttare ni anser att ett 4-årigt halvbloddsto, i bra grundkondition, på ca 153 cm...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Bansan
·
Träning Jag tycker inte att sporter med djur hör hemma i OS. Djuren (i detta fall hästarna) har inte själva valt att vara med. Jag anser heller...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
22 527
Senast: Lobelia
·
Träning Vad tittar ni på, och vad bedömer ni utifrån, när ni säger att en häst "går på bogarna"? Allmänt nyfiken...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: Poisonous
·
Hästhantering Att läsa av hästarnas signaler/kroppsspråk är inte alltid helt lätt. Här har jag stött på en som är svår. Hur skulle ni tolka det här...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 042
Senast: Madick
·
Hästhantering Har en rätt så stark häst här hemma, som vid tryck av grimma/grimskaft dra iväg åt motsatt håll. Kan ta ett exempel. Reagerar han på...
2
Svar
24
· Visningar
4 749
Hästhantering Köpte en ny ponny i söndags, en ettåring som skulle gå med mina två sjuåriga valacker. Släppte in honom i hagen direkt eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
2 592
Senast: axel
·
Ridning Hej Tänkte det kunde vara kul med en tråd för oss med våra nya varmlod som nyss blivit ridhäst. Lite pepping, tips och råd, frågor...
Svar
12
· Visningar
1 852
Senast: Ottilia
·
Ridning Ponera att hästen har gått i hagen utan täcke. Det är varmt väder men det har ösregnat hela dagen och hästen är genomblöt när du kommer...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 951
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Detta inlägg hör nog hemma även i ridningsforumet men eftersom det rör även annat så lägger jag det här. Moderator får flytta om det är...
Svar
17
· Visningar
3 670
Ridning Jag har ett problem i min ridning där jag spänner mig från handen upp till axlarna. Jag försöker tänka på det massor men glömmer det...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Freeride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp