Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vet inte om denna tråd hör hemma på hästvård, men jag provar här?:) Hur brukar det funka att tranportera en halt häst? Hon är för...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: pinky
·
E
Träning hej, Jag har en sköthäst som är 16 år. Hon har tidigare tränat och tävlat lite grand i de lite svårare klasserna. Men nu står hon i...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Lena_B
·
Träning ... känner så just nu. måste bevisa det för dem jag känner. :( Jag köpte en finnhäst för 2 år sedan, det var lite grisen i säcken men...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Nicolina_
·
C
Träning Behöver lite tips på miljöträning för skooter. Vi har haft våra pållar uppstallade som grannar med en crossbana men scootrar klarar dom...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Zmulan
·
  • Låst
Träning Jag har ett litet bekymmer. Jag är 172cm och väger 60kg. Jag letar efter en fjording men jag känner mig alldeles för lång för en sådan...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har en ung hingst på inridning som är född -1999-. Ibland när man rider så är han som en bomb, minsta lilla så flyger han upp i...
Svar
18
· Visningar
1 748
Senast: rostad
·
E
Träning JAg skulle vilja veta hur man börjar med Natural Horsemanship. JAg har en jättesnäll , fin häst som jag skulle kunna träna lite med men...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: lundborg
·
R
Ridning Ska framigenom börja leta ny häst. Jag har börjat nosa lite på AR och vill gärna fortsätta på den vägen. Har alltid förut haft halvblod... 2
Svar
39
· Visningar
3 053
Senast: Mirre
·
Träning Som jag skrivit i en tidigare tråd så har min häst svårstartad motor, men den tråden är död så jag skapar en ny tråd där jag frågar...
Svar
18
· Visningar
2 015
Senast: Antilda
·
S
Träning va ska man göra om man vill att en häst ska bli mjukare i munnen???:bow: tacksam för svar...
Svar
15
· Visningar
1 381
Senast: via
·
S
Träning hej jag har en travare som jag försöker få ne på tygel..men går inte...:confused: nån som har några bra tips hur jag får ner henne... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 913
Senast: Alegna
·
Träning Hej! Jag visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men det fick bli här! För det har ju med ridning att göra. Jag undrar om man...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Katur
·
Ridning Vet på ett ungefär, kan nån förklara med? :)
Svar
1
· Visningar
812
Senast: via
·
Träning Jag vill veta eran åsikt om min unghäst. Han är en jätte trevlig och social vallack som trivs bra i människors sällskap. Varje dag...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Madelene
·
N
Träning En häst på ridskolan (min favorit) har publikskäck! Om någon står nära räcket bler han totalt panikslagen! Jag vill gärna få bort hans...
Svar
3
· Visningar
674
·
S
Träning Någon som har tips på övningar man kan göra hemma fär att stärka hästens självförtroende och förtroendet för ägaren? Ska vara saker man... 2
Svar
20
· Visningar
1 756
Senast: lundborg
·
Träning Nu är Irma misspepp! Har kollat på mig själv på video och jag sitter så fruktansvärt illa, och det kan jag inte släppa, utan jag tänker... 2
Svar
30
· Visningar
2 829
·
E
Träning Läste en tråd om sågning nedan och funderade lite till..Sågar jag eller inte? På volter: -Antingen sitter jag med händerna nere vid... 2
Svar
24
· Visningar
1 723
·
S
Träning Nu börjar jag blir riktigt trött på det här. Jag har en halvblodsvalack på 5 år, som inte kan gå ut i skogen utan sällskap. Vi har...
Svar
11
· Visningar
898
Senast: EllPri
·
Träning Mitt relativt nyinköpta sto är inte vidare lätt att lasta. Hovarna växer fast på lämmen och när hon väl går in hinner man inte sätta för...
Svar
12
· Visningar
1 730
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka