Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Ridning Är det någon som har koll på hur bomvidderna är på dessa sadlar. Har nämligen en wide och är intresserad på hur vid den är i...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: loki
·
L
Träning Efter att ha läst ganska mycket här på Bukefalos så har jag börjat fundera över vad vi håller på att göra våra hästar till? Små ulliga... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 786
Senast: minnie_
·
E
Träning Jag rider och sköter en ponny på 130 cm. Jag är 156 cm och väger ca 45 kg. Han klarar mig utan problem och jag ser inte för stor ut och...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: mizzfritzi
·
D
Träning Vet inte om jag lagt tråden rätt nu, hursomhelst, här kommer en fråga. Provade att åka hästtransport en liten bit en gång hemma på...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Centaur
·
M
Träning Varför bör man inte hålla på med hästen i mer än en timme?
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Alma-Lena
·
F
Ridning Ni som arbetar med shettisar och andra små ponnyer, hur gör ni för att inte bryta ryggen av er? :angel: Jag har inte jobbat så...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Fjasut
·
E
Träning Hej! Häromkring har vi snö som går upp till knäna på hästen, vilket jag låter min häst trava och galoppera i. Jag undrar hur pass... 2
Svar
31
· Visningar
2 493
Senast: Totola
·
S
Träning jag har en häst som aldrig går in i transporten...får försöka minst 2-3 timmar innan hon går in...:mad: har nån nått bra tips hur jag...
Svar
11
· Visningar
929
Senast: elle12
·
P
Träning Min ponny har ni haft sin vintervial i ca 2 månader. Och nu är hon HELT galen,, och jag menar verkligen HELTgalen! Det går inte att... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 324
Senast: ryttare
·
Träning hjälp mig nu. jag har svagt minne :smirk: hur säger hempfling att man ska göra halt. mins att det var en effektiv metod men jag mins...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: Alma-Lena
·
S
Träning jag har läst lite om nh mm.. och jag tycker det värkar värt att prova var ska man börja jag har fått min häst att följa efter mig och...
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: niba
·
Träning Tips på hur man på bästa sätt blir vän med sin häst och gör så att den får förtroende för en? Man vill ju så gärna att ens häst ska...
Svar
12
· Visningar
7 663
Senast: Jenny85
·
Träning Min hingst unge är nu 7 mån . Han står i egen box på nätterna. Har hittils fått snutta innan utgång på morgonen. Och hela dagen i...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: ladymiranda
·
Träning Har knappt suttit på en häst på 4 år skulle jag tro,red väldigt mycket innan,pluggade häst,hade egen samt red in och till andras hästar...
Svar
4
· Visningar
640
Senast: Generalen
·
Träning På vilket sätt hanterade du hästar innan du blev NH-frälst? Läser ofta i inlägg från användare som hanterar enligt NH-filosofin att... 2
Svar
26
· Visningar
2 454
Senast: Filosofen
·
F
Träning Hej! Jag har börjat pyssla med min grannes häst efter några års uppehåll med ridningen. Märkte att hästen var deppig för att ingen hann...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Fjasut
·
I
Träning Hejsan! Jag är skötare till ett underbart arabiskt fullblod ! :love: Och skulle vilja göra något omväxlande som är kul för oss båda...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Panikie
·
W
Träning hej alla därute! har en kompis som pricis köpt en 7 årig fjording valack. Det är hennes första häst, och han var superdupergullig när...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: trasdokka
·
Träning Hej. Hur gör ni som ofta och länge rider med handhäst eller handhästar? Ungefär på vilket avstånd har ni hästen/arna? Håller ni alltid...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: Fia-Lina
·
P
Träning Jag rider en 5-åring som fortfarande är lite unghästvinglig. Han är inriden men inte speciellt utbildad (han svarar tydligt på...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: persika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka