Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Är det någon mer än min häst som genomgår personlighetsförändring på vintrarna? Han blir otroligt mycket piggare på vintrarna, å testar...
Svar
9
· Visningar
4 110
Senast: bananna
·
S
Träning Min häst har problem med att fatta galopp. Ute i skogen är det inga problem för där bjuder hon, men i en padock så blir det alltid...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: Emro
·
I
Träning Hejsan! Jag tänkte rida min sköthäst,en arab, barbacka! Kan man det på vintern och ska man ha något under?:crazy: Eftersom han är... 2
Svar
39
· Visningar
2 960
Senast: HoppFantasten
·
B
Träning Vad har ni gjort nu på vintertid med era hästar lite nyfiken?! :angel: ;) Har det varit halt och vad föredrar ni att hästen har på... 2
Svar
26
· Visningar
1 618
Senast: Lancet
·
U
Träning Hej! Jag är väldigt nyfiken på hur hög min häst och hans bror kommer bli....Jag har precis köpt en korsning mellan fullblod och...
Svar
9
· Visningar
2 950
Senast: UnderIce
·
I
Träning Jag är medryttare på en häst och alla gånger när jag ska ta in honom själv har det gått jättebra.;) Han har alltid stått vid grinden,så...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Instant
·
M
Träning Kan man få en häst att förstå att han inte får kicka mot andra hästar?? Det är nämligen så att när min häst står på stallgången så...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: MartinaN
·
S
Träning Tänkte bygga ett vindskydd i den lilla hagen närmast stallet så att dom kunde gå ute längre på dagarna och även längre - dygnet runt på...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: sysh
·
Träning Ni med hingstvana... Är detta normalt, eller? Har en nykastrerad 3-åring (kastrerades samma dag som han flyttade hit) som jag själv...
Svar
10
· Visningar
2 808
Senast: TantEster
·
Träning En bekant har bekymmer med sin 3-åriga unghäst, som har lagt sig till med vanan att sparka då man försöker lyfta bakbenen. Tydligen har...
Svar
10
· Visningar
2 967
Senast: Sissan
·
K
Träning Behöver verkligen lite tips och råd ang mitt sto som är en väldigt speciell dam. Problemet är att hon attackerar i hagen på dagen, på...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: BonRaiz
·
Ridning Har precis tittat på video när jag rider... huuu Kommit fram till att jag börjat i fel ände med sitsen. Jag har alltid försökt få...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Susan
·
O
Träning Är det någon som har nån erfarenhet av sk. hästpratare? Alltså inte en sån som "dansar" med hästen utan sån som pratar med hästen genom... 2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: _jossan__
·
Ridning Rättså onödig tråd, javet, men nu råkar jag ha jättetråkigt, vara på hästhumör och hoppas på att det finns en eller två till uttråkade...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: Lihna
·
Träning Mitt 10-åriga sto blir sällsynt sur på vintrarna. har anteckningar som visar att det brukar kulminera nu i januari-februari. Varför...
Svar
12
· Visningar
2 397
Senast: Niki
·
Träning Min häst har stått i nuvarande stallet sedan oktober och vi trivs hur bra som helst men jag har problem med att få ut honom ur hagen...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: MissAnaconda
·
Träning Ända sen jag köpte mitt sto för två år sedan har hon totalvägrat att lyfta bakhovarna. Hon lyfter hoven, men sätter ner den direkt igen...
Svar
7
· Visningar
1 252
Senast: Sissan
·
Träning Jag försöker göra min f.d travare lite mindre travare och mera ridhäst och vi har kommit en bit påväg, i alla fall i skogen, har inte...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: orion_x
·
B
Träning har haft henne en månad, allting gick sisådär i början men nu när man kommer så springer hon genast bort i bortre änden av hagen=( vad... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 392
Senast: doleron
·
Träning Är det normalt att en häst är t ex jätte seg ena veckan och jätte, jätte pigg och het nästa vecka t ex? tänker nu på en speciell häst...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka