Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan, Jag har ett islandssto på 17 år. Vi brukar övar lite (jättenkel) nh tillsammans, bara sånt där att hon ska stanna när jag...
Svar
11
· Visningar
8 042
Senast: Doremi
·
Hästhantering Har funderat och diskuterat detta med flera personer men vill fråga er kloka bukemänskor om ett beteende som min häst har. När vi är ute...
Svar
6
· Visningar
1 910
Senast: skuggi
·
Hästhantering Såg en Parelli dvd om en LB introvert hästs markträning/lek och det var ju så himla bra men jag skulle vilja se hur man ska vara kring...
Svar
13
· Visningar
1 483
Senast: skuggi
·
A
Hästhantering Hej! Jag rider en 16 årig finnhäst, som vi nu skall börja lastträna igen så vi kan åka på tävlingar och sånt.:) Men problemet är att...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Det är en 2årig nsv valack som är jättesnäll, social och cool av sig men lite dominant, så som jag och andra tolkar det. Om ni är...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: milly
·
A
Hästhantering Hej! Vet ej om denna tråden har kommit rätt & vet att det finns många sånna här men hittar ingen med riktigt svar. Jag undrar när...
Svar
7
· Visningar
12 281
Senast: alskarminponny
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
8 011
Senast: Cornelius
·
Hästhantering Vart inget av med hästen från finland men har dock fått ett alternativ om att ta ett föl sen i slutet av året. har haft häst i 8 år han...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Eme_liie
·
P
Hästhantering Hejsan! Har mitt 8 åriga sto ute på foder hos en tjej som nyligen fått föl (en annan hästs föl).. allt har funkat kanon ända tills...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Grazila
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en häst på foder. Hon kanske blir till salu så småningom. Hon är bara 5 år och knappt riden. Vackrare westernhäst finns...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: Hairspray
·
M
Hästhantering Hej! Mina hästar ska bli fotograferad av en häst fotograf om nån vecka :D Har någon tips på vilken miljö jag kan ha dom? Den ena är...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Madick
·
N
Hästhantering Med anledning av min tråd "Det hade kunnat gå så jäkla illa" som ligger på Hästvård. Du som har häst som visar tendenser att gå över... 2
Svar
25
· Visningar
3 402
Senast: bondmora
·
Hästhantering I september ska jag och pålle på en liten roadtrip söderöver för att prova sadlar. Jag har aldrig åkt med min häst, annat än kortare...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: phie
·
Hästhantering Behöver tips och ideer till att få min 6 åring att gå in från hagen. Har testat allt man kan komma på men den senste tiden har slutat... 2
Svar
27
· Visningar
2 215
Senast: _0_1_2_3_
·
D
Hästhantering ;)Hej vet inte om jag är i rätt forum men chansar :P Är det någon som testat någon av dessa foderatomater...
Svar
4
· Visningar
5 673
Senast: Draksus
·
Hästhantering Har nyss fått hem han, ska ha han på prov innan jag bestämmer mig för om jag vill behålla han eller ej. Nu till problemen, han stegrar... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 453
Senast: Masse
·
I
Hästhantering Hur tränar ni era 1åringar ? Tog hem en 1åring i tisdag. Har mest tagit in henne i stallet och borstat henne. Lyft hovar osv. Ska... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 841
Senast: Mauthoria
·
Hästhantering Hoppas tråden ligger rätt, försökte hitta den som bäst stämde in. Som rubriken lyder, kan hästar säga förlåt? Finns det sådant tänk hos... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 989
Senast: -Lilla My-
·
D
Hästhantering Skulle behöva lite tips. Jag har tre hästar för tillfället, nu under sommaren har två fått gått i samma hage och en ensam men nu till...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: Hovis
·
T
Hästhantering Jag har en fråga som jag vill att du gärna ska svara på :laugh: Det är: varför andvänder du (om du gör det..) nosgrimma?? Svara... 2
Svar
37
· Visningar
2 656
Senast: Draksus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka