Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Det här är andra gången (senast två år sedan) som min häst är halt på båda fram.. Antagligen överansträngning eller vrickning och butta...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Tuvisen
·
H
Ridning Hej! Jag har precis börjat rida en lite äldre varmblods dam. Hon har nu inte blivit riden i dressyr på ett Xantal år, vilket jag...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Harness
·
Ridning Jag har varit och tittat på en dressyrtävling och jag uppmärksammade att alla ekipage såg väldigt lugna och duktiga ut på framridningen...
Svar
8
· Visningar
2 300
Ridning Har en fullblodsvallack som min yngsta dotter fick och har ridit honom ett par år och allt har gått bra, snäll och ganska lugn häst även...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: Lunketuss
·
E
Ridning Hej, Jag har svårt att komma på lite ridbara övningar när jag rider i skog och mark! Har ni någon bra övning man kan göra..? Hästen...
Svar
10
· Visningar
1 075
Senast: Zanta
·
Ridning Japp, jag är så nervös att jag nästan skiter ner mig haha. För några veckor sedan flög jag av hästen med dunder och brak, och har inte...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: JessicaM
·
L
Ridning vi är alla överens om hur nyttigt det är att klättra! men att rida i nedförsbackar, är det bra eller dåligt i anständiga backar...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Blandrastik
·
A
Ridning Under de senaste veckorna har min Dponny börjat kasta våldsamt med huvudet när man skrittar fram.. Så fort man länger på tyglarna börjar... 2
Svar
36
· Visningar
3 698
Senast: Izah
·
H
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag är så himla trött på att så himla mycket hästfolk dömmer hästar efter hur höga de är i manken. Liksom Va... 2
Svar
35
· Visningar
2 884
I
Ridning Jag förstår inte hur man gör halv halt med sätet?:confused: Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde försöka beskriva hur man gör.. ;)
Svar
16
· Visningar
5 276
Senast: kampargladje
·
K
Ridning Min fjordis går mkt på bogarna fast jag kämpar mig blå med att driva o försöka "lyfta" upp henne. Hon arbetar bra med baken men... 2
Svar
26
· Visningar
2 475
Senast: bigganl
·
  • Låst
Ridning Hej! Denna tråd skall säkert vara under ridning. Men jag rider akademiskt så därför skriver jag den här, moderator får flytta om hon... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 643
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Några tips? Jag skulle gärna åka till Piet på träning, men situationen är sådan att jag vill långtygla som en del av hennes... 4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 305
Senast: Immer
·
L
Ridning Jag och min syster ska ev köpa egen häst, men vi funderar på om det är bäst med ponny eller stor häst. Jag har fyllt 15 i år och har 4... 2
Svar
38
· Visningar
2 390
Senast: magnik90
·
T
Ridning Jag är jätte rädd för att bli avkastad eller sparkad av en häst. Finns det några sett att undvika det, eller några tips på att bli av...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: lobell
·
K
Ridning Någon som praktiserar? Och isf, vad har ni för upplägg och vad upplever ni som svårt? Eller anser ni det som fusk och att man bore...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: MorvanMorr
·
H
Ridning Jag vill läsa på! Har ni bra boktips om hästhantering, ridning, ja hästvård och hästar i allmänhet egentligen! Tyvärr lär man sig...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: HallonDoft
·
K
Ridning Hej, jag har en 5 årig häst och ska ut och tävla hoppning. Jag vill även trävla dressyr men de är ett problem med mig själv som hindrar...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Roucle
·
T
Ridning Välskolad halvblodsvalack som numera bara hobbyrids ca 4 dagar per vecka. Han sköter sig utmärkt vid markarbete i paddock men blir...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Silltunna
·
  • Låst
Ridning Jag ska köpa en ny sadel till min lilla 4-åring och jag har fått total beslutsamhetsångest. Å ena sidan så tänker jag mig typ en Wintec...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur