Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Ska börja på ett gymnasium i höst, med kursen ridning och körning. Jag har ridit seriöst i cirka 1 år (har där också ridit 2 år på...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: annnnonyym
·
Ridning Har just köpt en underbar ponny till familjen. Och såg inte förrän idag att hennes bog är väldigt olika musklad. Vänster bogpart är...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Qosack
·
Ridning Skulle någon vilja visa en bild på en häst med långa framben samt en bild på en häst med korta dylika? (Gärna även en bild på en häst...
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: Hast-hund
·
A
Ridning Som rubriken lyder; hur ofta kan man rida? Då menar jag inte i veckan, utan om hästen kan gå flera pass om dagen. Självklart ska den ha... 2
Svar
28
· Visningar
3 250
Senast: remmis
·
A
Ridning Jag har alltid tänkt att man efter ett hårt träningspass kan gå ner till havet och bada lite med hästarna, jätte mysigt :) Men är det...
Svar
6
· Visningar
3 539
Senast: kryddan
·
Ridning nu har ja då köpt mitt hackamore. har testat det 2 gånger. hästen verkar gilla det, är mycket mer tempo på nu. men hur rider ja på...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Warmblood
·
V
Ridning Hej! Jag har ett enkelt tredelat bett till mitt halvblod. Jag undrar dock om det är ngn mening av mej att byta till något skarpare då...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Equilina
·
O
Ridning Jag har den senaste tiden ridit för två olika ridlärare som förespråkar lite olika saker gällande handen. Den ena säger åt mig att rida...
Svar
9
· Visningar
3 496
Senast: GoldenSam
·
Ridning Vet inte alls om detta är rätt ämne, men jag är ny här och tycker ärligt att det svårt att hitta "rätt plats" för frågor i det här...
Svar
14
· Visningar
4 283
Senast: Svamlan
·
N
Ridning Hej... jag rider western idag och kan grunderna inom western. Nu är det så att jag funderar på att köpa en häst som är akademiskt riden...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: bigganl
·
L
Ridning Hej! Jag undrar en grej (ganska självklart xD) men såhär: Jag rider på en maxad c-ponny som bara är skodd fram. Och där jag bor finns...
Svar
10
· Visningar
3 670
Senast: Livie
·
Ridning min kompis har nyligen börjat rida en häst i stallet där jag står. nu hade vi tänkt oss långa sköna terrrängturer, men får nu se...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Jaxonmaxon
·
A
Ridning Jag behöver ha lite tips och råd om vart man kan hitta ett träns liknande det nedan fast utan vita sömmar, "brodyr" eller ljus padding...
Svar
1
· Visningar
736
·
F
Ridning Jag har en 10 årig hbl vallack som är hobby riden, har ägt honom ett halvår, har upptäckt att han ibland "tappar" bakdelen, känns nästan...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: floyd
·
L
Ridning Vi är två tjejer som rider två ponnyer, ett russ och en new forest. Vi har ett problem, de vägrar gå genom vattenpölar! Om man kommer i...
Svar
5
· Visningar
777
·
P
Ridning Säg att ni har en jättefin ponny som ni ska sälja. Den har en super hoppkapacitet och ni vill att den ska till någon ryttare som kan...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: PrinsessanRosa
·
F
Ridning Hej! Nu har jag ett stort problem, förut red jag för en jätte dålig tränare som alldrig sa att jag gjorde fel. Under den tiden han jag...
Svar
19
· Visningar
1 403
Senast: FrontLine_
·
D
Ridning Först och främst, jag har ingen aning om jag lagt den här "tråden" rätt. Ni får ursäkta å rätta mig i sånna fall... Hur som helst...
Svar
17
· Visningar
1 686
Senast: Dvar
·
G
Ridning Hej! Jag ser ofta människor som riktigt spöar upp hästarna när de vägrat. Själv tycker jag att det är helt fel, men det beror ju också...
Svar
8
· Visningar
1 297
Senast: Annatas
·
F
Ridning Är det okej att rida ca 4 dagar i veckan på gräsridbana om ca 1 av ridpassen är hoppning? Jag rider ut 3 dagar i veckan och rider på...
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka