Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning En av mina foderhästar bli riktigt sur när jag bestämmer över honom, nu på senare tid. Om han vill åt höger och jag åt vänster så reser...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: JohannaGron
·
H
Träning Hej, och tack för alla svar på min förra tråd! Nu undrar jag bara om ni har några tips på hur jag ska få ut min ponny från hagen. Han...
Svar
16
· Visningar
1 256
Senast: lwt03001
·
Träning min Valack har nu inte ridits på 6 veckor,bara gått i på bete o haft det bra! Innan han släpptes på bete var han i full kondition o...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: klippilippisen
·
Träning Smarta tips och råd, till hur inridningen blir så enkel som möjligt, flera av er har efterenhet av inridning dela med er av era tips:)... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 317
Senast: Mish
·
Träning Rider ett sto -02 som är lite speciell då hon hade föl som 3,5 åring så är hon som en 4 åring i utbildningen. någon som har några... 2
Svar
22
· Visningar
1 741
Senast: Mish
·
M
Träning Min systerdotter håller på att lära sig rida på min shettis...nu har de kommit till galoppen men hur vi än försöker fattar han oftast... 2
Svar
23
· Visningar
2 509
Senast: Iris
·
L
Ridning Jag vet att det finns äldre trådar om detta men tyckte inte jag blev så mycket klokare av att läsa dem så jag försöker med en ny tråd... 2
Svar
23
· Visningar
5 018
L
Träning Stoet är nu ganska stel i höger varv, hon går in mot mitten nästan hela tiden. Kortar skritten och man måste driva mkt för att en få...
Svar
6
· Visningar
5 284
Senast: puckis
·
L
Träning :DHej! Hur får man hästen att gå på tygeln? Jag har inte ridit så länge men jag vill gärna veta!
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: trazel
·
Träning Hur är det egentligen att ha en hingst i samma stall som ston? Om han får gå i en egen rasthage, hur stor är risken för att han då under... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 105
Senast: FunnyFlyer
·
Träning Kan börja med att säga att jag vet att måtten för en storhästbox är 3x3 meter. Just nu bor ju Fabian i Båstad i ett stall, men jag...
Svar
16
· Visningar
1 257
Senast: Immer
·
H
Träning Har gjort uppehåll med ridningen ett par år, och saker som har varit så självklara känns supersvårt. Är det någon som kan besvara ett... 2
Svar
20
· Visningar
5 065
Senast: bigganl
·
Träning Har lite funderingar.... Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel, hade ingen aning om vart jag skulle lägga den. Om man...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: NomenNescio
·
M
Träning Hej. En fråga; om hästen är lat och inte vill gå fram för skänkeln skulle inte ni använda sporrar för att slippa sitta och nöta med...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: Totola
·
Träning Har köpt ett årsföl som det är meningen att jag ska hämta i slutet av oktober. MEN hon är då bara ca 7 mån (född tidigt i april) vilket...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: CK
·
D
Träning Hej! Kan någon (pedagogisk person) hjälpa mig hur jag ska förklara enkelt för en 9-åring, hur man genomför en halvhalt, samt hur man...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: Totola
·
P
Träning Får man rida i stan' på asfaltsvägar, vid affärer och i bostadsområden? Finns det någon lag eller liknande, som säger att hästar ska...
Svar
10
· Visningar
6 278
Senast: kramcrazy
·
R
Träning Äntligen har jag börjar rida igen. Har haft ett uppehåll på några år pga att jag tröttnat. Nu till problemet. Det var som sagt ett... 2
Svar
20
· Visningar
1 806
Senast: Elanor
·
P
Träning Min D-ponny är dålig (skador på djupa böjsenan) och ska endast stå i flera, flera månader innan vi vet hur det kommer bli i framtiden...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Piccoliiina
·
L
Träning Jag ska börja klickerträna stoet, idag ska jag "klicka in henne" :) Hoppas att det går bra! Någon som har trick att dela med sig?
Svar
3
· Visningar
686
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka