Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hej! Min ponny har börjat med ett underligt nytt beteend. När man borstar henne, sätter på ben- eller transport skydd på bakbenen så...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: Husmusen
·
H
Träning Jag är medryttare på ett travarsto som är 16år. när hon var yngre gick hon på travet men var inte där så länge. hon vart såld till... 2
Svar
31
· Visningar
2 526
Senast: Hammond
·
M
Träning Är ridförvirrad över hjälperna: Vad gör jag för fel i följande exempel: Skänklar: På ridlektionerna säger instruktören att...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: Lantlolla
·
Träning Vid vilken ålder anser ni att man kan börja tränsa sin häst/ponny?
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Royal_724
·
A
Träning Hur bör man gå tillväga om man själv är lite nervös vid uteritt?
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: Koppen
·
Träning Hej alla hästmänniskor! Jag är i hästletar-tagen och vill ha en häst på foder. Har letat ganska länge nu, och i lördags var jag och...
Svar
17
· Visningar
1 528
Senast: Lantlolla
·
F
Träning Hejsan allihopa, Tänkte höra med er vad ni har för synpunkter om sadel till unghästar. Vad är era erfarenheter kring hästens första...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: boccia
·
S
Träning När vet man att ens unghäst är mogen för att man sitter ner på den i trav och galopp? Jag har en unghäst som är fyra år, sent tagn som...
Svar
9
· Visningar
2 793
Senast: scesar
·
Ridning Har börjat med grunderna som att flytta med tygeln å flytta från skänklar och han börjar jobba på bra å slappna av, när man rider på... 2
Svar
30
· Visningar
2 620
Senast: Milou75
·
O
Träning Har ganska nyss köpt ett härligt ställe. På gården finns ett litet stall med möjlighet att ha en häst. Min fundering har varit att... 2
Svar
30
· Visningar
2 537
Senast: ImFabulous
·
H
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden. Men rider en pensionerad ridskolehäst ibland när jag får tid över. Ägaren har haft henne i... 2
Svar
22
· Visningar
1 874
Senast: diartistakasha
·
H
Träning Behöver hjälp (igen :angel: ) Har hittat en foderponny som är 4 år. Jag har ridit i ca 3,5 år snart. Den är riden, men inte utbildad...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Myy
·
I
Träning min häst hade kolik förut in när jag tog in honom, så vi satte på honom täcken och sen gick vi ut och gick 30 minuter med honom, så nu...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: lizan
·
Ridning Har lite funderingar på att köra in min unghäst så småningom,på så sätt kan jag ju använda henne lite och så innan jag rider och hon...
Svar
18
· Visningar
1 361
Senast: charmant
·
J
Träning Min pålle har en sån ful tjock hängmage:cry: , och jag vet inte hur jag ska komma tillrätta med det. Han får inte mycket kraftfoder...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Rikkan
·
Ridning Tycker att det ar sa jobbigt att lasa igenom tradar pa 10 sidor, sa pa den hara hemmsidan sa finns det interesanta filmer...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: angelaL
·
L
Träning Har byggt en spilta till min häst, men hur långt ungefär ska grimskaften vara? Fattar ju att hästen ska kunna ligga ner utan problem...
Svar
17
· Visningar
3 869
Senast: Zab
·
I
Träning HJÄLP :eek: :eek: jag har lånat en häst som hela tiden smiter vet ni nåt sät att hålla han inne:confused: :confused:
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: illis_wl
·
V
Träning Jag och min kompis har varsin sköthäst på ett ställe, men när vi te x rider ut så vill min aldrig gå först, hon stannar och tvävägrar... 2
Svar
28
· Visningar
1 743
Senast: v_Ninja_v
·
Träning Sålde en häst i höstas! Talade om för ägaren att han varit med om olycka när jag körde honom.Sålde honom som ridhäst då jag själv inte...
Svar
18
· Visningar
2 214
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka