Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Jag undrar, när man ska raka under magen ska man göra på nått speciellt sett då eller är det bara att ta som vanligt? Jag har rakat...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: houdini
·
P
Träning Hejsan, jag har en 13 månader gammal hingstunge som är så otroligt ranglåg att han är svår att jobba med. Han avvandes ganska bryskt och...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: pepperdog
·
B
Träning lika bra att jag frågar om detta åxå...brukar vara ute och gå med hästen.oftas går han lugnt och stilla med ,men ibland är han lite...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: Union_Conrad
·
P
Ridning Skulle vara intressant att veta om/hur ni longerar här på barockforumet. - endast i början av utbildningen, eller longerar ni...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: pellen
·
Träning Tränade jag och pållan på idag. Det gick ju bra!:) åt vänster:cool: Men åt höger gick det bara inte:confused: Hon knäppte bara av...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: Mirre
·
D
Träning Moderator får flytta denna om den ligger fel. Min 5åring har blivit helknasig i galloppen!! Han är inriden som 4 åring med sommar...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: diartistakasha
·
Träning Ska försöka ge en kort bakgrund till mitt problem. Mitt sto är 1,5 år gammalt. Jag köpte henne feb 2006, då hon var ca ett halvår...
Svar
15
· Visningar
2 335
Senast: zeus
·
Träning Min 4åring är väldigt vaken och alert, vilket märks då nya saker dyker upp i skogen och på stallplanen. Han blåser upp sig och blir...
Svar
8
· Visningar
1 090
Senast: Snoffsan
·
A
Träning Alltså jag skulle vilja ha lite tips, jag rider en D-ponny ca en gång i veckan och då hoppar vi som mest, men jag rider även dressyr på...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Almeloue
·
Träning jag vet inte om är rätt forum men.. Det hela började förra vintern då min häst fick för mycket kraft och reds för lite och det...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Explosion
·
Träning Jag har sedan en tid tillbaka fått problem med min häst vid ridning. Han har helt enkelt börjat lägga tungan över bettet, och sedan går...
Svar
15
· Visningar
1 851
Senast: aiquen
·
N
Träning Har lite problem med en häst som jag och en klasskompis rider till. Det är en 8-årig nordsvenk som är bara lite grundriden. Kan...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: nissesessa
·
B
Träning Hej! Min ena lilla häst är så väldigt rädd och jag vet inte riktigt vad han varit med om:cry: Allt fungerar jättebra, bara jag är...
Svar
1
· Visningar
1 449
Senast: zillax89
·
Träning Tänkte höra om det är bara jag som rider dressyr i skogen? Har en 4 årig ponny som jag försöker skola in i western och han formligen... 2
Svar
24
· Visningar
2 841
Senast: Wysiwyg
·
Träning Hej! Min häst har vilat i 2 månader. Nu har jag ridit igång henne i skritt och trav och börjat lite smått på galoppen. Problemet är att...
Svar
5
· Visningar
1 018
S
Träning Puuuuust. Skulle lasta damen i dag. Gick inget vidare. Fastspänd och med bommen nästan ditsatt, slänger hon sig ut transporten. Grimman...
Svar
7
· Visningar
1 202
Senast: 1327
·
K
Träning Kanske är den på fel plats , men jag försöker. Min fråga : Vad gör ni med hästarna på nyår? Utanför vårt stall hade det tydligen... 2
Svar
31
· Visningar
2 250
Senast: chilla
·
Träning Nu vill jag har lite tips på hur jag ska lägga upp träningen för min gamla dam! Hon är 23 år och har ärrvävnader i bakbenen och fick...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: charmant
·
S
Träning Jag har jobbat min häst i 1,5 månad med tömkörning, skogspromenader och ledarskapsövningar. Allt funkar ypperligt och han är lugn och...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: scesar
·
B
Träning Jag har lite problem med min lodräta sits, har ni tips på hur man kan göra för att få den rätt? Vad finns det för övningar? ;)
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: Ello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka