Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Ska're va så här?! Snö!? Borde det inte vara dax att ta fram ett par fina vårskor? Jag fick sommardäck på bilen i helgen och jag har...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Hej, jag ska på ridläger på Irland i sommar (vet att det är långt kvar men jag kan inte vänta med att börja planera) och undrar om det...
Svar
1
· Visningar
1 823
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Idag postade en känd hästsida på Facebook (får jag skriva vilken?) en artikel om träns med halva nosgrimmor. Käkremmen går över...
Svar
6
· Visningar
2 492
Senast: Lingon
·
Utrustning tjoddeloo alla fina! Jag har en fundering, hur många av er har ridvästen komperdell? Skyddar den lika mkt som en "vanlig kylskåpsväst"...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle behöva lite tips på bett samt för och nackdelar till min häst då jag misstänker att det vanliga 2 delade vi ridet...
Svar
14
· Visningar
1 035
Utrustning Hej! Jag har lite frågor till er som någon gång använt pessoabettet. Kan vara under ett ridpass, en månad eller ett helt år kanske! Hur... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 173
Senast: Lipperta
·
Utrustning Vad är vanligast på lokal nivå? Rider de flesta med kavaj eller får man ha typ en kabelstickad tröja?
Svar
3
· Visningar
655
Utrustning Jag har en Amerigo Alto dressyr +2 och hade behövt en lite slit och släng sadel eller vad man kan säga. Till unghästar eller när man får...
Svar
0
· Visningar
457
Utrustning Nu får vi se, har köpt mig en ardenner och ingen utrustning följde med. Har lite frågor angående Wintec och stock sadlar . Vi kan börja...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: svea
·
Utrustning Hej . Jag söker efter ridstövlar som passar mina lite större vader (jag är inte tjock utan har bara stora vader) någon som vet om det...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Leeelot
·
Utrustning Ni som har hästbil, vad har ni för försäkring på dom? Alla försäkringsbolag jag pratat med hittills ersätter inte om hästen får spel och...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: Manji
·
Utrustning Vilka rekommenderar ni? Eller är det den gamla hederliga med gummiband på utsidan som är bäst? 2
Svar
20
· Visningar
2 095
Utrustning Var binder ni fast hästen i cheval släp? Finns ju inget ställe som känns 100 rätt tycker jag.
Svar
10
· Visningar
2 898
Senast: Rifer
·
Utrustning Hej Jag ska nu sälja min Globus Click dressyrsadel som jag fick med min förra ponny. Sadeln är idag 2-2,5 år gammal och kostade ca 15k...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Glimris
·
Utrustning Ja. Har kikat på begagnade träns endel på sistone (ute efter en specifik modell som tydligen är ovanlig, inte PS då) och noterat att det...
Svar
13
· Visningar
4 036
Utrustning Skillnaden mellan dessa bett, vad är era erfarenheter? För / nackdelar? Kimblewick rakt med tungfrihet, kimblewick 2 delat och...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har börjat en NH kurs. Det finns inget ridhus så vi kommer vara ute oavsett väder och vi arbetar mycket från marken så man blir ju...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Har du ingen egen häst kan du ju svara vad ridskolans eller medryttarhästen har för något. Upplever ni (eller hästen ) skillnad på olika... 2
Svar
26
· Visningar
2 435
Senast: Nevermind
·
Utrustning För att inte ta över i andra trådar tycker jag att det är dags att Spooks får en egen tråd! Här kan vi diskutera storlekar och modeller... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
15 904
Senast: Reville
·
Utrustning Vad finns det för för/nack-delar med kalv vs buffelskinn i en sadel? Om ni fick välja, vad skulle ni ta? Hur beter sig de båda skinnen...
Svar
6
· Visningar
2 010
Senast: kakan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka