Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har troligtvis vrickat vä bakkota. Jag mitt j*vla arsel (ursäkta) har ridit på det. I söndags kändes hon varm om kotan när... 2
Svar
30
· Visningar
9 868
Senast: clubman
·
H
Hästvård Har en häst på foder som vissa gånger är sur med öronen bak och hugger då han ska in från hagen. Då man väl fått fast honom är han hur...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Ylva86
·
K
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder ska man ge sin åring? Min är en arab. Ger fri tillgång till hösilage, 1,5 kg lucern + 2 kg musli per dygn.
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Ljulius
·
A
Hästvård Jag har en häst som har en väldigt stor muskelbristning på höger bog. Hon är igångsatt efter en op som innebar att man tog bort...
Svar
11
· Visningar
10 283
Senast: andrisi
·
S
Foder & Strö Hej! Har fått nya värdena på ensilaget, och har suttit och försökt räkna ut med hippocampus på ett ungefär. Jag vet att man inte ska...
Svar
16
· Visningar
1 945
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Har en valack på fyra år, som i våras blev förskyld efter en tävling (utetävling, hällregn och 14mil i transport hem), och började...
Svar
11
· Visningar
2 578
Senast: Piraja
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet kring vattnat hö? Jag minns själv hur vi vattnade hö till hästar med hostproblematik på ridskolan för många... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 343
Senast: Noxoy
·
Hästvård Nu är det andra gången som min ena får det. Förra gången var för exakt ett år sedan. Hon fick en hålvägg som det blev en böld i sen. Nu...
Svar
6
· Visningar
4 823
Senast: mul
·
Hästvård Min häst är undersökt av veteinär på en klinik. Veterinären lyckades dock inte säkert fastställa orsaken till en hälta. Rekomendationen...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har trampat sig med brodden på höger bakben, på framsidan ovanför hoven. Det är reva på kanske 6-7 cm, inte så djup. Det...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: ELine
·
E
Hästvård Har en ponny som ska vaccineras i denna månaden i februari. Och en häst som senast blev vaccinerad i mitten av juli. Funderar nu på att...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Ellinore
·
M
Hästvård detta är mina hästar 15 och 16 år...deras kropppar ser inte bra ut tycker jag.. dom är väldigt pigga, rids 5 gånger i veckan var i...
Svar
13
· Visningar
1 318
Senast: mausi
·
M
Hästvård I måndags när jag skulle ut och rida så kliade jag mitt sto som vanligt vid juvret vilket hon älskar :) men jag fick någon "sörja" på...
Svar
2
· Visningar
1 920
Senast: Mazuqvikama
·
S
Hästvård Någon som har tips på hur man kan slippa klampar? Har inte lagt på snöskor eftersom han varit skadad, men ska sättas igång nu. Har skor...
Svar
14
· Visningar
2 735
Senast: Yrrol69
·
S
Foder & Strö Hej på er alla! Vad vet ni om Himalayasalt? Har kollat runt lite och det enda jag får fram är att det är väldans bra :laugh: Det jag...
Svar
15
· Visningar
2 729
Senast: ameo
·
L
Hästvård Hur vanligt är det att hästar är känsliga för hårt underlag ? Är det någon som har samma problem som jag ? Min häst har jättesvårt... 2
Svar
27
· Visningar
4 763
A
Hästvård Min häst fick knäledsinflammation i höger bakben sept-08. Hon blev behandlad i has och knä i okt och även november. Blev friskförklarad...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: skwaller
·
G
Hästvård Vi kastrerade en hingst för en knapp vecka sedan, och nu undrar jag hur svullet det egentligen ska bli? Han har ingen feber. Det har...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Gizelle
·
Foder & Strö Hur länge håller sig en öppnad storbal med hösilage?:confused: Har hört allt från 1 vecka till 4 veckor...:o Givetvis beror oxå...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: Soffan74
·
V
Hästvård Är det någon som tagit fruktosaminvärdet (för att kolla diabetes) på sin häst? Undrar om värdet har någon betydelse
Svar
11
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka