Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har börjat samla på mig lite sjukvårdsartiklar inför att jag får hem min häst i december, men vad behöver man igentligen ha! Både till...
Svar
7
· Visningar
1 356
C
Foder & Strö Jag har ett dilemma... Mitt halvblodssto (50% fullblod) har alltid haft svårt att hålla hull. Tills nu. I nuvarande stall verkar hon...
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: Chiqitita
·
A
Foder & Strö Vårt grovfoder har dålig proteinhalt, har köpt kraft protein, då jag hört att de ska vara bra. Men inget står på säcken, hur man skall...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: Annakarenina
·
Foder & Strö Har flyttat hästen till ett nytt stall där det finns både hösilage och vanligt torrhö. Du får själv välja vad din häst ska ha, du kan...
Svar
4
· Visningar
838
S
Foder & Strö Hej. Har några funderingar om foderjäst. Är det någon av er som använder foderjäst som ett proteintillskott, det räknas ju till...
Svar
5
· Visningar
2 120
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Startar nu en fodertråd där man skriver ner sina frågor max 3 st åt gången. Vad ger ni för kraftfoder till era hästar, och varför... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 572
Senast: Diana_F84
·
T
Hästvård Som sagt, strålbensförändring - inte så positiv prognos ... båda fram ... Nån som kan ge förslag på hur det gått för er. Förslag på...
Svar
4
· Visningar
3 578
Senast: Migo
·
Hästvård Min bäste hovis har slutat. Fick tips på en ny. Han är jättebra med hästen, förklarar och är kunnig. Har dock aldrig på åtta år varit...
Svar
12
· Visningar
1 334
Senast: coari
·
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt...e bara å ändra så den kommer sätt i så fall! Natten mellan torsdag och fredag så kom det lite snö...
Svar
13
· Visningar
968
Senast: Kicki_83
·
R
Hästvård Vi har en Nordsvensk travare, dock aldrig inkörd. 7 år gammal. Hon har alltid vart lite "bossig" mot folk som inte visar att de...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: Rebelette_Isa
·
Foder & Strö Jag skulle behöva er erfarnas råd och tankar. Vårt hö har visat sig vara iaf vad jag skulle kalla för proteinrikt, och energifattigt...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: HelenaHandberg
·
  • Låst
Hästvård Är det dumt? Jag tror väl inte att det är nån bra ide direkt, smen det kanske inte är så allvarligt som jag tror? Hästen i fråga är nio...
Svar
14
· Visningar
23 665
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Jag ska köpa häst och såg i en annons om en häst som hade chiffing i bakbenen och kunde därför inte skos bak. Vad gör man åt sånt??
Svar
3
· Visningar
870
Senast: muppia
·
Hästvård Min häst svullnade på sidan av böjsenorna på ett framben i somras, inte halt. Var in till vet som inte ens ville lysa senan utan sa att...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: FadeAway
·
L
Hästvård Får ni den i bland? Har den stämt? Jag har iallfall den känslan just nu efter dagens ridpass på valacken. Han är ett 14-årigt...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: linzan
·
Hästvård I samband med en massa insektsbett över manke/rygg i somras fick min häst dessa knutor på ryggen. Hade sadelprovaren ute i veckan och...
Svar
13
· Visningar
7 721
Senast: Ante
·
Foder & Strö Jag har hittat många tistlar i den senaste hösilagebalen jag öppnade. Det är nog 10 tistlar/10kg hösilage åtminstone. Har faktiskt...
Svar
5
· Visningar
3 792
Senast: Sophia_
·
Hästvård Har suttit och läst trådan om att skjuta häst och då kom det upp frågan om djurambulans och avlivningar. Tänkte då att jag skulle...
Svar
15
· Visningar
2 191
Senast: ylvali2
·
Hästvård Jag har en travarvalack som är nu 20 år. Nu går han inne om nätterna, vi tog in dom för ett tag sedan. Jag kom ut till stallet för 2...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Chiqitita
·
W
Hästvård Är det normalt att hästens ben är varma efter arbete? Bör man kyla ner dom eller linementa osv? Är det något negativt, eller ska de vara...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka